  • Data: 2011-03-01 17:05:25
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Mar 2011, mihau wrote:

    > można:
    > 1. spieniężyć majątek ZUS,

    To chyba jedyne.
    Pałace, marmur... :>
    Ale nie jest oczywiste, czy inne koszty nie będą porównywalne.

    > 2. sprzedać PKP i inne niedochodowe państwowe spółczyny,

    Hm, niedochodowe.
    Spieniężyć.
    Kupujesz? ;)
    (sugestia: to może być mało zyskowna operacja, a do tego jest
    ryzyko że znowu zostanie sprzedane komuś kto w ramach gwarancji
    ma nasze pieniądze).

    > 3. podnieść akcyzę na wódę i papierosy,

    Chcesz kolejny raz doprowadzić do *obniżenia* wpływów podatkowych?
    (chyba już ze dwa razy było testowane - obniżka po kolejnej
    podwyżce to jeden test, test w drugą stronę był AFAIR tylko raz,
    ale podwyżki zarówno przed jak i po).

    > 4. podnieść VAT.
    >
    > Myślisz, że nie wystarczy?

    Myślę że teza iż podniesienie VATu może powodować wątpliwe skutki
    budżetowe (z jednej strony "podatki na chleb" - czyli m.in. prąd,
    inne postacie paliw i energii, wszystkie towary "masowe" trudne
    do przemycenia - rzeczywiście spowoduje wzrost, ale w dziedzinach
    "wysokozyskownych" mam wątpliwości).

    pzdr, Gotfryd