    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury
    Date: Thu, 10 Jan 2008 14:18:20 +0100

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 22:13
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0801082210060.3656@athlon64>):

    > Nie wiem dlaczego, ale spotykam się z b. dużym oporem księgowych
    > dużych firm przed przyjęciem takiego rozwiązania.
    > Twierdzą, że jeśli umowa opierała na kwotę X a w efekcie stanęło
    > na Y "bo coś tam" (reklamacja, zaznaczam że *po* realizacji
    > umowy, choćby stosowne regulacje były w umowie zapisane), to różnicę
    > X-Y nalezy uznać za karę umowną (oczywiście b.niekorzystną podatkowo).

    Nie czaję... Jaką karę? Ty im cenę obniżasz i zwracasz im kasę, a one
    odmawiają i mówią, że nie, że to zostaw sobie tę kasę jako karę za to że Ty
    zrobiłeś gorzej? Jakaś dziwna sprawa.

    > Nienienie, powoływałem się AFAIK na przykłady wykazywania przez USy
    > że nie można skasować "do zera", czyli twierdzić że klient zwrócił
    > wykonaną dla niego usługę :)

    No a dlaczego nie? Klient zamówił malowanie na zielono. A Ty pomalowałeś na
    czerwono. Klient wyjaśnił ci słownie lub czynnie że on to ma gdzieś, a Ty
    uwzględniasz reklamację.

    Albo usługa polegała na pociągnięciu kabla z A do B. Okazuje się, że kabel
    nie działa. Zdejmujesz kabel i korygujesz usługę do 0, bo przecie źle
    położyłeś kabel i już.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl