eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKorekta fakturyRe: Korekta faktury
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury
    Date: Thu, 10 Jan 2008 14:18:20 +0100
    Organization: Niezorganizowany
    Lines: 40
    Message-ID: <fm55ud$38t$2@news.onet.pl>
    References: <flsjfb$tdt$1@news.ds.pg.gda.pl> <flstjr$bp9$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0801082210060.3656@athlon64>
    NNTP-Posting-Host: bzd114.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.onet.pl 1199971087 3357 83.19.33.114 (10 Jan 2008 13:18:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2008 13:18:07 +0000 (UTC)
    X-Sender: 177FD+fzvU/4mkj4c63MMLTROZGoLyZ5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:193874
    [ ukryj nagłówki ]

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 22:13
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0801082210060.3656@athlon64>):

    >> To znaczy korekta musi być czymś poparta. W przypadku towaru: zwrot
    >> części albo reklamacja. W przypadku usługi nie można zwrócić części, więc
    >> pozostaje reklamacja. Więc jak chcesz być spokojna o ew. zastrzeżenia,
    >> spisz jakieś pisemko, że usługa została zareklamowana i że korygujesz
    >> wycenę...
    > Nie wiem dlaczego, ale spotykam się z b. dużym oporem księgowych
    > dużych firm przed przyjęciem takiego rozwiązania.
    > Twierdzą, że jeśli umowa opierała na kwotę X a w efekcie stanęło
    > na Y "bo coś tam" (reklamacja, zaznaczam że *po* realizacji
    > umowy, choćby stosowne regulacje były w umowie zapisane), to różnicę
    > X-Y nalezy uznać za karę umowną (oczywiście b.niekorzystną podatkowo).

    Nie czaję... Jaką karę? Ty im cenę obniżasz i zwracasz im kasę, a one
    odmawiają i mówią, że nie, że to zostaw sobie tę kasę jako karę za to że Ty
    zrobiłeś gorzej? Jakaś dziwna sprawa.

    >> Aczkolwiek nie wiem czy Godfryd nie zgłosi jakiś uwag, bo on kiedyś
    >> właśnie negował korekty.
    > Nienienie, powoływałem się AFAIK na przykłady wykazywania przez USy
    > że nie można skasować "do zera", czyli twierdzić że klient zwrócił
    > wykonaną dla niego usługę :)

    No a dlaczego nie? Klient zamówił malowanie na zielono. A Ty pomalowałeś na
    czerwono. Klient wyjaśnił ci słownie lub czynnie że on to ma gdzieś, a Ty
    uwzględniasz reklamację.

    Albo usługa polegała na pociągnięciu kabla z A do B. Okazuje się, że kabel
    nie działa. Zdejmujesz kabel i korygujesz usługę do 0, bo przecie źle
    położyłeś kabel i już.

    --
    Tristan
    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl
    k...@g...com A...@a...pl f...@e...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1