  • Data: 2002-10-31 06:51:46
    Temat: Re: Kontrola w domu
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.21.0210310212220.29984-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Wed, 30 Oct 2002, Rafal K wrote:
    > [...pogadują sobie z Maddy...]
    >
    > Erm... Może nie na temat, ale zdawało mi sie że przedtem
    > była mowa o prowadzeniu DG (w związku z "siedzibą" albo
    > wręcz na odwrót) a teraz jest mowa o podatku VAT.
    > To co znalazłeś:
    > [...]
    >
    > ...wcale nie musi (IMHO) dotyczyć "DG" ("zwanej potocznie 'firmą'"),

    Nie wiem - nie bede sie klocil :). Nie chciales wiazac tego z VAT - OK.
    Rozporzadzenie RM z 27 VII '99 'W sprawie sposobu i metodologii prowadzenia
    i aktualizacji rejestru podmiotów gospodarki narodowej <itd.>' Art. 7 pkt 2
    "Za adres siedziby osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nie mającej
    osobowości prawnej przyjmuje się adres siedziby organu zarządzającego , a w
    przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - wskazany
    przez osobę adres prowadzenia działalności gospodarczej, a w razie braku
    takiego wskazania - miejsce zamieszkania."
    Podobne objasnienia spotkalem w RG-1 i to zwrocilo moja uwage, a ze bylo to
    dawno :) to pomylilem z NIP-1 gdzie takich objasnien juz nie ma :) -
    wybaczcie. Ogolnie mowiac (w RG-1) wpisuje sie siedzibe a czy jest to
    miejsce prowadzenia dzialalnosci czy miejsce zamieszkania trzyma sie 'w
    pamieci' bo nijak nie mozna tego zaznaczyc.
    Poszperalem troche w ustawach i brak siedziby jest prawnie poprawny :) -
    wystepuje w kilku co najmniej rozporzadzeniach. Ale nie wiem czy w US lykna
    takie okreslenie bo jak juz wspomnialem w NIP-1 siedzibe okresla sie
    jednoznacznie. uffff :)

    Pozdrowienia,
    Rafal