    From: Mich <n...@n...pl>
    Subject: Re: Konto walutowe i PayPal
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 7 Oct 2010 12:50:47 +0200

    > Zakładam że chodzi o działąlność gospodarczą, wtedy w dużym uproszczeniu
    > masz rację, natomiast faktycznie (zaliczki na) podatek dochodowy płacisz
    > na podstawie np. KPiR, do której przychód wpisujesz w momencie jego
    > wystąpienia, niekoniecznie w momencie otrzymania środków na konto w
    > PayPal - wtedy dopisujesz różnice kursowe.

    Tak, chodzi o DG (KPiR). Środki w Paypal otrzymuję w momencie wystąpienia
    przychodu i są to środki w dolarach, a konto w Paypal też mam w dolarach,
    więc tu nie występują żadne rożnice kursowe.

    Wystąpią dopiero jak mi przyjdzie do głowy przelać te dolary na konto
    złotówkowe, a to może nastąpić po dowolnym czasie.

    > Nie wiem czy to jest *na październik* :), ale ja bym wpisał do KPiR, z
    > datą 10. października, dodatnie różnice kursowe w kwocie 9zł.

    No, o to mi chodziło w pytaniu :)

    > Nie wnikam w obliczenia, ale podatek płacisz chyba na podstawie
    > miesięcznych/kwartalnych podsumowań KPiR, zgadza się? Więc czemu uparcie
    > piszesz o płaceniu podatku od poszczególnych zdarzeń?

    Nie, nie miałem tego na myśli. Podatek oczywiście płacę pod koniec
    miesiąca. Generalnie w całym wątku chodziło mi o to, żeby potwierdzić
    występowanie trudności, na którą się natknąłem, a która wynika z posiadania
    konta w obcej walucie.
    Owa trudność polegać ma na tym, że dla konta walutowego trzeba pamiętać na
    ile złotych zostało opodatkowane to co na nim jest. Jest to potrzebne, żeby
    później obliczyć rożnice kursowe, gdy przewalutowujemy na złotówki.
    Po prostu dodatkowa upierdliwość, z której początkowo nie zdawałem sobie
    sprawy.

    ps. coś mnie tknęło, wpisałem do Google nowe słowa kluczowe i chyba
    znalazłem potwierdzenie:
    http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rachu
    nkowe/63396,Jak-rozliczac-roznice-kursowe--posiadaja
    c-konto-dewizowe.html