eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKonieczność wprowadzania "prywatnego" sprzętu do EW/ŚT..? › Re: Konieczność wprowadzania "prywatnego" sprzętu do EW/ŚT..?
  • Data: 2006-02-28 19:31:00
    Temat: Re: Konieczność wprowadzania "prywatnego" sprzętu do EW/ŚT..?
    Od: postmaster@[127.0.0.1] (ślepy) szukaj wiadomości tego autora

    "Graszka" <g...@w...pl> writes:

    > Moim zdaniem pani coś tam wie o ewidencjach, ale na tym koniec. Nikt
    > cię nie zmusi do wpisania "prywatnego" komputera do ewidencji.
    >
    > [...]
    >
    > Normalnie wykorzystujesz "prywatnego" w firmie i tyle. Potem
    > faktycznie nie masz problemów z remanentem likwidacyjnym przy
    > zamknięciu dg.

    Logika podpowiada mi to samo.

    Ale skoro rodzaj prowadzonej DG (a ściślej: rodzaj usług figurujących na
    wystawianych rachunkach) dość jednoznacznie wskazuje na konieczność
    używania komputera, to czy dla US nie ma znaczenia, czy taki sprzęt się
    w ogóle posiada (abstrahując już od samej konieczności wprowadzania go
    na ewidencję)..?

    W ustawie o zryczałtowanym PD znalazłem taki zapis (art. 15, ust. 5):

    "Ewidencją wyposażenia obejmuje się rzeczowe składniki majątku związane
    z wykonywaną pozarolniczą działalnością gospodarczą, niezaliczone do
    środków trwałych, których wartość początkowa, w rozumieniu art. 22g
    ustawy o podatku dochodowym, przekracza 1500 zł, zwane dalej
    'wyposażeniem'".

    Jak rozumieć to "związane z"?

    pzdrw
    ślepy