  • Data: 2003-11-13 01:28:04
    Temat: Re: Koniec leasingu i co dalej (z amortyzacją)?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2003, Stasiek G. wrote:

    >+ I tu sie mylisz. Biorę leasing na autko osobowe do 20 tys. EUR jako osoba
    >+ prywatna. Ponieważ prowadze DG i wiarygodność finansowa jest sprawdzana na
    >+ podst. obrotów z tej właśnie DG, umowa zawierana jest i faktury wystawiane
    >+ są na DG (sic!). W umowie zaś wskazuję jako wykupującego siebie jako osobę
    >+ prywatną. I to by było na tyle. Sprawdźcie !

    Mam pytanie (raczej z ciekawości). Czy twoja DG jest zwolniona
    z VAT ? Mam na myśli "przypadek ciekawy" kiedy to pół transakcji
    jest dokonywana jako podlegająca pod VAT w drugie pół jako
    nie podlegająca :]
    Jeśli jesteś zwolniony, to nie mam pytań (co nie znaczy że
    twój algorytm *musi* być poprawny). Ale jeśli nie jesteś
    zwolniony, to ciekawe jak udzielający leasingu wytłumaczy
    fakt że *jednego* kontrahenta potraktował różnie :)
    IMO - nie da się. A wtedy mamy dwie transakcje. I nici
    z "niskiej ceny wykupu".
    Oczywiście ww. wywód nie znaczy że nie istnieje zapis
    pozwalający potraktować leasing "różnie" - raz jako jedną
    transakcję (cywilnie, PD) a raz jako dwie (VAT).
    Ale... "jak dla mnie dziwne". Wytłumaczenie z zapodaniem
    paragrafów byłoby mile widziane :), argument że "ktoś tak
    zrobił" nie znaczy że to jest legalne i poprawne :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)