    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konar uszkodził mi samochód
    Date: Mon, 23 Jun 2008 22:48:49 +0200

    On Mon, 23 Jun 2008, Adocus wrote:

    > Wezwałem policje - spisali notatkę i powiedzieli że jeśli właściciel
    > posesji nie jest ubezpieczony od tego typu rzeczy to nic nie wskóram.

    "A o który podatek chodzi?" :O
    Sugeruję NTG :)

    Co do cytatu, to warunek "jeśli" jest (nomen omen, jako że
    o przynależność do nieruchomości chodzi) z gruntu nieprawdziwy.
    Otóż ubezpieczenie (OC) obejmuje przypadki, *kiedy odpowiedzialny
    musiałby płacić*.
    Inaczej mówiąc, ubezpieczyciel zapłaciłby "za niego" tylko wtedy, kiedy
    normalnie byłby on zobowiązany do zapłaty odszkodowania.
    W samej sprawie należności się nie wypowiem, acz AFAIR była rok czy
    dwa temu afera, kiedy podobne uszkodzenie miało miejsce na jakimś
    kościelnym terenie (przyznam, że nie pamiętam czy na pewno chodziło
    o drzewo, czy może jednak o kawałek dachu - w tym drugim przypadku
    odpowiedzialność właściciela jest oczywista).
    Tak czy siak, zmierzam do tego, iż fakt ubezpieczenia się przez
    właściciela jest bez znaczenia: jeśli odszkodowanie się nie
    należy, to się nie należy i basta.
    Ale jeśli się należy, to albo płaci właściciel, albo jego ubezpieczyciel,
    i to już *nie jest* zmartwienie poszkodowanego!

    pzdr, Gotfryd