eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKomp jako ŚT, poniżej 3,5k - likwidacja środka trwałego › Re: Komp jako |T, poni?ej 3,5k - likwidacja ?rodka trwa3ego
  • Data: 2009-05-17 20:21:21
    Temat: Re: Komp jako |T, poni?ej 3,5k - likwidacja ?rodka trwa3ego
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    ad wrote:
    > Sprzedać ale komu: osobie fizycznej czy firmie ?

    Komukolwiek. W przypadki osób fizycznych nieprowadzących DG musisz tylko
    uważać, czy przypadkiem nie musisz mieć kasy fiskalnej "od pierwszej
    złotówki".

    > I za ile ? (czy US moze kwestionowac wartosc w momencie sprzedazy)

    Jeśli na dany artykuł nie ma ceny urzędowej, to możesz sobie sprzedawać
    za ile chcesz. Jeśli sprzedajesz podmiotowi powiązanemu to US ma prawo
    szacować dochody.

    Oczywiście jeśli będziesz stale sprzedawał poniżej kosztów (ponosząc
    stratę) to w końcu US może się zainteresować, w jakim celu prowadzisz DG.

    > Przepraszam za te laickie pytania ale moja 'ksiegowa' twierdzi ze moge zbyc
    > te ST po uplywie 2 lat i probujac ustalic skad ona ma takie informacje.

    Najprościej będzie jak ją po prostu o to spytasz :-)

    Piotrek