    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komornik
    Date: Wed, 18 Mar 2009 22:43:00 +0100

    On Wed, 18 Mar 2009, Józek wrote:

    > Dziękuje bardzo:))
    > I proszę o jeszcze.

    Nie ma za co i nie mam "jeszcze" - to było pytanie do poprzednika
    (kto to pisał, Robert?), bo ja *wiem* że pojawia się opinia tu i ówdzie
    "komornik nie pobiera zaliczki" a jednocześnie *wiem* (patrz ustawa)
    że płatnikiem bywa i pobierać *powinien*.
    Pewnym problemem jest tu rzeczywiście nieprawidłowy pozew - znaczy
    że nie o brutto, pamiętam że były przypadki pytań z drugiej strony
    (takich pracodawców, którym komornik ściągnął netto dla pracownika),
    nie kojarzę wniosków co wtedy *należy* robić.

    *Jak na mój gust* powinno być tak, że skoro pozew był na "X" złotych,
    to komornik powinien pobrać "X" (mimo, że to jest *nieprawidłowo*
    policzone, znaczy netto zamiast brutta) i traktując *jak* brutto
    pobrać z tego zaliczkę.
    Skoro tego nie zrobił... to nie mam pojęcia, bo podatnik wie jaki
    miał przychód, ale *nie wie* (przynajmniej "wg urzędowego druku
    PIT") jaka zaliczka była pobrana!
    Być może oparcie się na *zalożeniu* że zaliczka nie została odprowadzona
    (tak jak było w opisie) jest prawidłowe (z p. widzenia podatnika).

    Co na to powie US - nie wiem.
    Przyjęcie założenia że nie było zaliczki ma tę zaletę, że nie grozi
    zaniżeniem podatku...

    pzdr, Gotfryd