  • Data: 2006-12-13 23:30:41
    Temat: Re: Komis -alternatywa
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-12-2006 o 22:48:13 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > W paradę wchodzi zasada "nieważny jest tytuł umowy" - to dla odmiany
    > art.65 K.C. :)
    > Znaczy jeśli *taka* jest umowa, to IMO jest ona komisem, nawet jeśli
    > w nagłówku napiszemy "depozyt nieprawidłowy" albo inaczej.

    A tak tak, nie chodzi mi o nazwa nie komisu inaczej tylko na małą zmianę
    jego zasad.

    > Hm...
    > No to jak chciałbyś zrobić żeby docelowy sprzedawca nie miał
    > Twojego towaru? Opodatkowane jest "wydanie" - art. 7 ustawy.

    Wydanie towaru przez komitenta komistantowi jest traktowane jak dostawa
    i opodatkowane VAT, ale zwrot niesprzedanych towarów komitentowi już nie
    podlega pod VAT.

    > A co zrobi posiadacz Twoich towarów jak wpadnie do niego kontrola
    > i spyta się co to za rzeczy i gdzie jest f-ra?

    Jest umowa pośrednictwa sprzedaży, za 1zł miesięcznie, i jest też protokół
    przekazanych rzeczy. Faktura nie wiem za co bo komitent nie jest VATowcem,
    a rachunek jest wystawiany zbiorczo przez komitenta na koniec miesiąca
    tylko za sprzedane rzeczy.

    > Ależ przecież tak czy siak jest!
    > Co Ci się w przedstawionym wyżej linku nie podoba?

    Zamieszanie z dochodowym i VATem, w punkcie 6 jest jakaś nota
    obciazeniowa(ew. rachunek),
    ale przecież nie powiem kontroli że mam tu notę ew rachunek, zwłaszcza że
    komisant jest przykładowo VATowcem.

    Ogólnie chodzi mi o to żeby uprościć rozliczenia dochodowego, czyli
    zbiorczo na koniec miesiąca,
    a nie w momencie sprzerdażt każdej rzeczy z osobna.
    VATu się nie ominie, ale zastanawiam się jak wystornować z uproszczonej
    ewidencji
    sprzedaży nieVATowca wartość zwróconychj(niesprzedanych) towarów.

    pozdrawiam

    PS. dyskusja jest teoretyczna bo ja nie mam takiej sytuacji ale kombinuje
    jak takie rzeczy robić