  • Data: 2006-12-13 21:48:13
    Temat: Re: Komis -alternatywa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Dec 2006, t wrote:

    > Nie ważne co to jest, jakby to zrobić najprościej

    W paradę wchodzi zasada "nieważny jest tytuł umowy" - to dla odmiany
    art.65 K.C. :)
    Znaczy jeśli *taka* jest umowa, to IMO jest ona komisem, nawet jeśli
    w nagłówku napiszemy "depozyt nieprawidłowy" albo inaczej.

    > żeby nie było szopki z komisem
    > takiej jak tu: http://www.vat.pl/pages/i/964.php.

    Hm...
    No to jak chciałbyś zrobić żeby docelowy sprzedawca nie miał
    Twojego towaru? Opodatkowane jest "wydanie" - art. 7 ustawy.

    > Czyli za miesięczną "obsługę" moich towarów płacę 1zł, na koniec wystawiam
    > zbiorczy rachunek za sprzedane a niesprzedane biorę z powrtoem.

    A co zrobi posiadacz Twoich towarów jak wpadnie do niego kontrola
    i spyta się co to za rzeczy i gdzie jest f-ra?

    > Wtedy byłaby by tylko kwestia VATu,

    Ależ przecież tak czy siak jest!
    Co Ci się w przedstawionym wyżej linku nie podoba?
    Pozycja 8. dotyczy tylko *sprzedanych* towarów, prawda?

    > czyli(zakładając że mowa o zwolnionym podmiotowo) - dostawa do komisu wpisana
    > w ewidencję sprzedaży,

    Czekaj, to kto w końcu jest opodatkowany a kto zwolniony, bo powoli
    się gubię!

    pzdr, Gotfryd