  • Data: 2010-06-10 12:44:21
    Temat: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jun 2010, Tomek z Wawy wrote:

    > I jeszcze jak ktoś mógłby przy okazji się wypowiedzieć czy dobrze
    > rozumiem. Biorę 20 osób z rodziny mojej niedoszłej małżonki, czyli
    > osoby mi obce - 3 grupa, każda z tych osób idzie na pocztę i opcją
    > wpłaty na rachunek bankowy przelewa mi po 4902 zł

    Ja bym poprzestał na 4500 zł.
    Dlaczego?
    Po wykorzystaniu 4902 zł można wtopić (z okazji niedopełnienia
    zgłoszenia) na naprawdę małej darowiźnie.
    "A te zdjęcia Pan dostał od wymienionej osoby? - tak - no to
    co Pan głupoty gadasz, że kwota nie jest przekroczona, limit
    obejmuje WSZELKIE darowizny przez 5 lat, a najtańsze zdjęcie
    z marketu to 30 groszy sztuka in plus!"
    :P

    > - nie zgłaszam tego
    > do US, bo kwota wolna od podatku i w razie kontroli wywalam na stół
    > plik takich potwierdzeń i według ustawy wszystko jest cacy?

    Wg ustawy tak, o ile spełnione są pozostałe warunki.
    Aby to nie były "czynności pozorne" na przykład.
    Znaczy "dostałem od szwagra swojego szwagra 4500 zł żeby wpłacić
    je przyszłemu szwagrowi" :P

    pzdr, Gotfryd