  • Data: 2010-05-18 12:32:00
    Temat: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18-05-2010 14:16, spp pisze:

    > Jakaś istotna różnica?

    Zasadnicza. Panienka z okienka może chcieć rożnych rzeczy i nie
    przyjmować dokumentów "bo ma być cośtam, zalecenie kierownika".
    Poza karczemna awanturą nie ma na taką sposobu.

    A po przesłaniu dokumentów pocztą Urząd musi już wezwać do uzupełnienia,
    bo przesyłka przeszła przez kancelarie i oficjalnie "wpłynęła". I wtedy
    musi podać podstawę prawną swojego żądania.

    Jakiś czas temu zgłaszałam jednej spółce zmianę rachunków bankowych.
    Teraz już nie trzeba załączać umowy ani innego potwierdzenia numeru
    rachunku. A panienka z okienka chciała, dokumenty zawoził "człowiek do
    wszystkiego" który się nie zna, więc po prostu wrócił z kwitkiem (i
    zapisanym na karteczce żądaniem).

    Wysłaliśmy NIPa pocztą, cisza, zwrot VAT przyszedł na nowy rachunek.

    Metoda dobra też, gdy z jakiegoś powodu nie mamy części dokumentów a
    termin goni. Często w okienku niekompletnych nie chcą przyjąć.
    Wysłane pocztą - złozone w terminie tylko trzeba uzupełnić.

    Swoją droga to Urząd ma obowiązek od podatnika przyjąć wszystko, co ten
    składa, taka okienkowa zapora to typowe prawo powielaczowe.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813