    From: Krz <krz_bia@usun_to.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilka pytań o VAT
    Date: Mon, 19 Sep 2005 11:20:42 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@80.51.231.97

    ork10 wrote:
    > Witam
    > 1. Chciałem zapytać, czy obowiązuje tak jak kiedyś (miałem działalność kilka
    > lat temu) odliczenie VATu na telefon w miesiącu w którym przypada termin
    > płatności, a nie data wystawienia faktury. Czy nowa ustawa coś tu zmieniła?

    Nie zmieniło się

    > Jeśli tak to jak to wygląda przy rozliczeniu kwartalnym?

    Tak samo. Jeśli faktura z 20-ego września, a płatnośc np. 3-ego
    października to miesiącem rozliczenia VAT jest październik czyli juz
    następny kwartał.

    > 2. Czy jak mam źle zrobioną deklarację VAT mogę zanieść do skarbówki nową
    > skorygowaną deklarację, czy trzeba do tego dołączyć jakieś pismo??

    Zanosisz korektę VAT-7/7k i dłączasz wyjaśnienie dlaczego korekta, np.
    "Źle zaksięgowana faktura za telefon (w miesiącu wystawienia faktury
    zamiast w miesiącu wymagalności płatności)".

    > 3. Czy w polu 57 deklaracji VAT-7 (F. Informacje dodatkowe, Kwota podatku
    > naliczonego od piliw silnikowych, ..., która nie podlega odliczeniu) trzeba
    > to wpisywać czy jest to dobrowolne? skoro dodatkowe

    Głowy nie dam, ale wg mnie jeśli rozliczasz to paliwo to musisz.

    > 4. Czy jest jakiś limit do którego mogę rozliczać się kwartalnie?

    Jeśli używasz samochodu prywatnego to miesięcznie możesz rozliczyć tyle
    ile wynika Ci z przejechanych kilometrów w celach zarobkowych. Jeśli
    masz samochód na firmę to nie wiem.

    /Krz