    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa rezerwowa
    Date: Fri, 21 Jun 2002 00:49:00 +0200

    Widzę że znasz trochę temat więc pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie.
    Chcę uzupełnić moje FAQ dot. kas. Nie mogę dojść co dokładnie kwalifikuje do
    rozpoczęcia ewidencjonowania przy pomocy kas.
    Dedukując na podstawie Rozp. Min. Finansów z 20 grudnia 2001

    1. Jeżeli ktoś w 2001 roku przekroczył obrót 40 tys. - od 1 stycznia 2002
    kasa fiskalna.
    2. Jeżeli ktoś przekroczy w 2002 obrót 40 tys-kasa za dwa miesiące licząc od
    pierwszego dnia m-ca następującego po.
    3. Jeżeli ktoś rozpoczął DG w drugiej połowie 2002 roku jak przekroczy 20
    tys.- kasa za dwa miesiące.
    Lecz jest jeszcze wykaz czynności zwolnionych:

    "2. Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki:1)

    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    fakturą, w której zawarte są m. in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    podpis,

    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    pkt 1, w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    w tym okresie była mniejsza niż 20."

    Czyli jak ktoś nie przekroczył w roku 2001 obrotu 40 tys a miał sprzedaż na
    rzecz 20 różnych osób nie prow. DG to "wchodzi na kasę"?
    A jak rozpoczął DG w drugiej połowie 2001 roku i przekroczył 20 tys. to
    także kasa?

    dziękuję z góry
    WS