  • 1. Data: 2002-06-17 21:25:48
    Temat: Kasa rezerwowa
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Nie znalazłem w googlu.
    Czy zakup rezerwowej kasy fiskalnej uprawnia do odliczenia 50% wartości
    netto z podatku VAT.
    Jak napisałem w moim FAQ zakup kasy w związku z modernizacją, poszerzeniem
    czy wymianą starej na nową nie podlega. Ale na temat rezerwowej nie
    znalazłem.

    dzięki
    WS

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 2. Data: 2002-06-19 13:35:55
    Temat: Re: Kasa rezerwowa
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:aelk92$r1h$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
    > Jak napisałem w moim FAQ zakup kasy w związku z modernizacją, poszerzeniem
    > czy wymianą starej na nową nie podlega. Ale na temat rezerwowej nie

    Odliczeniu podlega tylko zakup pierwszej kasy fiskalnej. Późniejsze już nie.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-19 15:25:38
    Od: "milano" <k...@o...pl>

    > Odliczeniu podlega tylko zakup pierwszej kasy fiskalnej. Późniejsze już
    nie.

    odliczeniu podlegaja kasy zakupione za pierwzym razem czyli jezeli kupimy 5
    to mamy wszytkie odliczone jesli 1 a za miesiac nastepna to tylko jedna.

  • 4. Data: 2002-06-19 21:55:00
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik milano <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeq7p5$736$...@n...tpi.pl...

> [...]
    5
    > to mamy wszytkie odliczone jesli 1 a za miesiac nastepna to tylko jedna.

    o dzięki.
    I cholerni producenci kas tak je robią że pamięć modułu fiskalnego wystarcza
    na 5 lat. I potem trzeba kupować nową. A nic nie przeszkadza zrobić o wiele
    większych pamięci.
    I muszę niedługo nową kasę kupić, choć stara jest w extra stanie. :((

    WS

  • 5. Data: 2002-06-20 19:39:36
    Od: t...@i...pl (Anka)

    Witam Wszystkich.

    > 5

    Nie jest dokładnie tak jak powiedziano wyżej. Odliczeniu podlega ilość kas
    rejestrujących zgłoszona w oświadczeniu złożonym przed terminem rozpoczęcia
    ewidencji. Jeżeli zatem wchodzisz w obowiązek prowadzenia ewidencji przy
    zastosowaniu kas po zmianie ustawy o VAT w marcu b.r. to przysługuje
    odliczenie na tyle kas ile ich zgłosiłeś w pierwotnym oświadczeniu zarówno
    stacjonarnych jak rezerwowych).
    Wcześniej można było zgłosić w każdej chwili potrzebę lub chęć zakupu nowych
    kas (na nowe stanowiska, rezerwowych lub w miejsce "przestarzałych"), teraz
    niestety już nie i najbardziej chyba tracą na tym firmy posiadające dużą
    ilość stanowisk kasowych, firmy rozwijające się i pechowcy, którym się to
    urządzenie cud spsuje lub zostanie mu zwędzone.
    Pozdrawiam
    Edna

    Pikantne, zabawne, towarzyskie, rozne, dla odwaznych...
    LOGO I DZWONKI >>> http://link.interia.pl/f15f4

  • 6. Data: 2002-06-20 21:57:58
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Anka <t...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:011001c21891$adf90d60$07f44dd5@ppp...
> [...]
    > ilość stanowisk kasowych, firmy rozwijające się i pechowcy, którym się to
    > urządzenie cud spsuje lub zostanie mu zwędzone.

    Dzięki wielkie. Pozwolę sobie Twoją wypowiedź umieścić na moim FAQ w dziale
    ""kasy fiskalne" Chyba nie łamię praw autorskich? ;-)

    pozdrawiam
    WS

  • 7. Data: 2002-06-20 22:49:00
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Widzę że znasz trochę temat więc pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie.
    Chcę uzupełnić moje FAQ dot. kas. Nie mogę dojść co dokładnie kwalifikuje do
    rozpoczęcia ewidencjonowania przy pomocy kas.
    Dedukując na podstawie Rozp. Min. Finansów z 20 grudnia 2001

    1. Jeżeli ktoś w 2001 roku przekroczył obrót 40 tys. - od 1 stycznia 2002
    kasa fiskalna.
    2. Jeżeli ktoś przekroczy w 2002 obrót 40 tys-kasa za dwa miesiące licząc od
    pierwszego dnia m-ca następującego po.
    3. Jeżeli ktoś rozpoczął DG w drugiej połowie 2002 roku jak przekroczy 20
    tys.- kasa za dwa miesiące.
    Lecz jest jeszcze wykaz czynności zwolnionych:

    "2. Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki:1)

    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    fakturą, w której zawarte są m. in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    podpis,

    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    pkt 1, w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    w tym okresie była mniejsza niż 20."

    Czyli jak ktoś nie przekroczył w roku 2001 obrotu 40 tys a miał sprzedaż na
    rzecz 20 różnych osób nie prow. DG to "wchodzi na kasę"?
    A jak rozpoczął DG w drugiej połowie 2001 roku i przekroczył 20 tys. to
    także kasa?

    dziękuję z góry
    WS

  • 8. Data: 2002-06-23 19:41:51
    Od: t...@i...pl (Anka)

    > 1. Jeżeli ktoś w 2001 roku przekroczył obrót 40 tys. - od 1 stycznia 2002
    > kasa fiskalna.
    Kasa od 01 marca 2002.

    > 2. Jeżeli ktoś przekroczy w 2002 obrót 40 tys-kasa za dwa miesiące licząc
    od
    > pierwszego dnia m-ca następującego po.
    Tak, to dla kontynuujących działalność.

    > 3. Jeżeli ktoś rozpoczął DG w drugiej połowie 2002 roku jak przekroczy 20
    > tys.- kasa za dwa miesiące.
    Nie. Jeżeli rozpoczął działalność w 2002 r. (bez względu na miesiąc),
    obowiązek rozpoczęcia ewidencji powstaje z dniem przekroczenia kwoty obrotu
    20.000 zł. (oczywiście na rzecz osób wymienionych w art.29 ustawy).

    > Lecz jest jeszcze wykaz czynności zwolnionych:
    >

    > Czyli jak ktoś nie przekroczył w roku 2001 obrotu 40 tys a miał sprzedaż
    na
    > rzecz 20 różnych osób nie prow. DG to "wchodzi na kasę"?
    Troszeczkę zamotałeś ;-)
    Jeżeli w 2001 r. (i na bieżąco) ktoś nie przekroczył 40.000 zł. to przecież
    nie ma obowiązku ewidencjonowania za pośrednictwem kasy, chyba że: takową
    ewidencję kontynuuje (§ 1 ust.2), prowadzi sprzedaż gazu płynnego, świadczy
    usługi przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji podmiejskiej i
    miedzymiastowej ... (§ 7).
    Jeżeli jednak w 2001 z tytułu prowadzonych usług przekroczył 40.000, a
    wykonał tych usług w 2001 nie więcej niż 50 na rzecz nie więcej niż 20
    kontrahentów, rzecz jasna udokumentował to fakturami i dotychczas kasy nie
    posiada, to usługi te są czynnościami zwolnionymi z ...
    Analogicznie jest w przypadku rozpoczynających działalność w 2002, z tym że
    dla rozpoczynających po 30.06.02 - 25 operacji dla 10 odbiorców.

    > A jak rozpoczął DG w drugiej połowie 2001 roku i przekroczył 20 tys. to
    ... musi się cofnąć do rozp. Min. Fin. z 22.12. 2000 r. w sprawie kas
    rejestrujących. Obowiązki i warunki zwolnienia były analogiczne.

    Trochę to jak masło maślane, choć mam nadzieję, że dość czytelne

    LOGO I DZWONKI >>> http://link.interia.pl/f15f5