    From: a <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Karta podatkowa a usługi dla firm
    Date: Wed, 6 Jan 2010 15:57:49 -0800 (PST)

    On 6 Sty, 22:20, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Wed, 6 Jan 2010 00:37:44 -0800 (PST), a napisa (a):
    > [...]
    >
    > No i w wietle tego, co pisa am wcze niej (ten pkt 5) nie powinno by
    > zastrze e .
    > Uwa a abym jednak, gdyby Twoim odbiorc by a sp ka maj ca osobowo prawn
    > (sp. z o.o., S.A.), wtedy IMO nie mia by mo liwo ci kontynuowa
    > opodatkowania na podstawie karty podatkowej.
    > Nabywc mo e by ta "ludno ", o kt rej w tym punkcie 5 napisano
    > precyzyjnie.
    >
    > :)
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
> [...]

    ale czy ta ludność to nie tyczy się tylko tych pozycji z tabeli w
    których wyraźnie jest dopisane - dla ludności. tak jak zauważył
    jureq np.:
    71 usługi w zakresie sztukatorstwa - dla ludności
    takich pozycji w tabeli jest tylko kilka.
    W pozostałych pozycjach tabeli nie ma tego dopisku, w fotografii w
    pozycji 90 też nie.
    Natomiast cytowane wcześniej punkty 4, 5 i 6 znajdują się w
    objaśnieniach do tej tabeli i stąd wnioskuję, że jest w nich zawarty
    opis "ludności", który tyczy się tylko z tych kilku podpunktów.

    w punkcie 4 mamy:
    4. Przy prowadzeniu działalności wymienionej w Ip. 70-76 dopuszczalne
    jest - poza świadczeniami dla ludności -
    wykonywanie świadczeń dla innych odbiorców w rozmiarze
    nieprzekraczającym kwoty 51078 zł przychodu rocznie.

    - rozumiem to jako jakby rozszerzenie możliwości świadczenia tych
    konkretnych usług na innych (wszystkich) rodzajów odbiorców pod
    warunkiem zachowania pewnej kwoty przychodu, które wcześniej zostało
    ograniczone przez dopisek dla ludności w tych pozycjach.

    punk ten (4) nie mówi jednak nic o pozycji tabeli 4 usługi w zakresie
    złotnictwa -jubilerstwa - dla ludności (także zawiera dopisek), i stąd
    wnioskuję, że tylko i wyłącznie ten podpunkt ma całkowite ograniczenie
    na usługi tylko dla ludności.

    natomiast podpunkty 5 i 6 tylko definiują co to jest ta ludność z
    pozycji w tabeli nr 4, oraz 70-76.

    Czy dobrze to sobie kombinuję? Czy może przekombinowałem