  • Data: 2011-07-18 07:41:18
    Temat: Re: Kamienica w spadku a podatek PIT
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (18.07.2011 01:02), witek wrote:

    > aaa
    >
    > to ja bym sie na twoim miejscu od razu wybral do dobrego doradcy
    > podatkowego, niech to odkreca. No i remont raczej odloz na pozniej.
    > i zrob to zanim US sam sie do ciebie dobierze.

    Dlaczego?

    > zalozylem, ze jednak jakis dochod, te kilka tysiecy jednak z tego jest.
    > co i tak cie zreszta nie zwalnia z obowiazku rozliczania tego corocznie
    > w podatku, a co najwyzej z obowiazku wplacania comiesiecznych zaliczek,

    Jeżeli na remonty wydaje więcej niż zbiera z czynszu i ma na to
    udokumentowane, to żadne zaliczki się nie należą. Co najwyżej należy się
    wykazanie tego w rocznym zeznaniu.

    Ale należały się roczne PITy, być może zamiast pitu 37 powinien być
    pit36 czy odwrotnie, nie wiem jak takie rzeczy się koryguje, ale jakoś
    się dać musi :). Korekta + czynny żal, brak dodatkowego podatku do
    zapłacenia (bo brak dochodu) i jesteśmy w domu.

    Można też podejść do sprawy tak, że skoro budżet państwa nie został
    uszczuplony postępowaniem Reksa, to może się nikt nie czepi - czasem się
    to sprawdza, czasem jest niewielki mandat.

    p. m.