    From: "Rafal..." <r...@i...arpa>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR (nigdy nie było metody kasowej)
    Date: Sun, 11 Mar 2007 11:51:07 +0100

    Użytkownik "joan" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:esv3o6$87v$1@news.onet.pl...

    > Ja VAT z faktur za telefon, media i uslugi komunalne rozliczam w
    > terminie platnosci (staram sie, by zaplacic zawsze w terminie), a w
    > koszty daje w

    Ale z vatem, jest taki obowiązek ustawowy.

    > miesiacu otrzymania faktury (metoda memorialowa).

    Ale własnie o to chodzi, że domyślnie tak jest, przychodzi FV, na
    półeczkę, przychodzi koniec miesiaca to się to wpisuje w program (KPiR)
    z datą wystawienia i automagicznie jest to posortowane po datach
    wystawienia FV. Nie wnikam w pełną księgowość, bo tam jest pewnie
    inaczej, głupiej i nieżyciowo ;-) A natomiast część osób prowadzi KPiR w
    sposób taki, ze albo FV księguje w terminie płatności, albo faktycznej
    zapłaty, co jest lekko IMO absurdalne, bo albo mnoży papiery, czyli
    jakieś potwierdzenia zapłaty bankowe, albo jeśli jest płącone gotówką w
    terminie to wymaga jakiegoś KP itd. i do tego wymaga strasznej
    skrupulatności, żeby się nie pomylić, nie zapomnieeć itd., natomiast
    moim zdaniem, jeśli mam prowadzić księgowość _uproszczoną_ to po co
    komplikować., przychodzi FV, to w koszty idzie z dniem wystawienia FV i
    nie ma problemu czy zapłaciłem, czy nie, czy w terminie, czy w koszty to
    moge teraz czy w przyszłym miesiącu... sprawa jest jasna :)

    > Najlepiej jednak zadzwon na linie informacji podatkowej.

    Ponoć tam się nie znają ;-)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl