eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczneRe: KPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.atman.pl!news.ghnet.pl!not-for-mail
    From: Tomek <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty
    telefoniczne
    Date: Fri, 8 Sep 2006 13:54:58 +0000 (UTC)
    Organization: GH Net, http://ghnet.pl/
    Lines: 151
    Message-ID: <s...@e...ghnet.pl>
    References: <s...@e...ghnet.pl> <ecji6m$fud$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: elrond.ghnet.pl 1157723698 31351 127.0.0.1 (8 Sep 2006 13:54:58 GMT)
    X-Complaints-To: a...@g...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Sep 2006 13:54:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:168664
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2006-08-24, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    >
    >> po odbiór, na miejscu już po zapłaceniu okazało się, że przysłali nie
    >> to co chciałem, wystawili FV korygującą, podpisałem, oddali kasę. Mam
    >> teraz 2 faktury, jedna na plus X druga na minus X. Pytanie: czy muszę
    >> je obie zaksięgować, czy mogę po prostu wrzucić do śmieci? Bo
    [...]
    > Księgujesz obie. Nic nie wurzuczasz.

    Aha, no to będę ścigał ludzi, żeby mi takie dokumenty dostarczali, bo wiem
    przynajmniej o jednym przypadku, gdzie poszło do kosza:/

    >> 2. przepisy mówią o sumowaniu kolumn po zakończeniu miesiąca. Nie
    >> wnikając już w interpretację tych mętnie napisanych zdań - wzór KPiR
    >> nie zawiera takiego wiersza. Czy robicie to tak, jak jest namalowane
    >> tu: http://malybiznes.pl/ksiegowosc/kpir_zakonczenie_mie
    siaca.htm
    >> Bo tak na logikę, to później należałoby to podsumowanie miesiąca dodać
    >> do sumy strony i od początku roku;)
    >
    > To podsumowanie to jest właśnie wiersz "luty 2006". I szczerze mówiąc z
    > taką metodą jeszcze się nie spotkałem. W tych metodach, które widziałem
    > 3 dolne wiersze służą do sumowania tylko bieżącego miesiąca.

    Ale wzór książki zawiera:

    Suma strony
    Przeniesienie z poprzedniej strony
    Razem od początku roku

    Problemu nie miałem, dopóki miesiąc się na stronie mieścił, ale zaczęły
    mi wychodzić na dwie. Mogę sobie dorobić na ostatniej stronie miesiąca
    dodatkowo 'Suma sierpnia 2006' (mam własny system do drukowania ksiąg),
    ale to będzie niezgodne z wzorem.

    > Zasadniczo rozporządzenie dopuszcza dwa sposoby. W pierwszym nigdzie na
    > bieżąco w KPiR nie sumujemy roku narastająco (robimy to tylko w PIT-5).
    > Podsumowanie roku wpisujemy na osobnej stronie na koniec roku. W

    A co z 'Razem od początku roku' ze wzoru? No i ta wersja mi mniej
    odpowiada, bo w drugiej od razu widzę co na PIT-5 wpisywać (chociaż
    muszę korygować o nieponiesione koszty jednego wspólnika).

    > drugiej dopuszczalnej metodzie narastająco sumujemy na bieżąco. Ja tak
    > robię. Po każdym miesiącu robię wiersze np: "Razem maj", "Razem
    > styczeń-kwiecień" i "Razem styczeń-maj"

    Tzn. takie coś wpisujesz w 'stopce' strony i nie masz tych 3 pozycji ze
    wzoru? Dla miesiąca, który mieści się na jednej stronie, jest to
    tożsame, ale jak mam miesiąc na dwóch stronach, to "suma strony" zawiera
    tylko część "razem maj", natomiast "przeniesienie z poprzedniej strony"
    zawiera resztę "razem maj" i tylko "razem od początku roku" się zgadza.
    Rozmawiamy o 19 punkcie objaśnień:
    "Po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy podkreślić"
    - tu chyba chodziło o to, żeby później nie dopisać czegoś w wolnym
    miejscu (w przypadku wypełniania czystej drukowanej książeczki), w
    przypadku wydruku z komputera (gdzie podsumowanie jest zaraz pod
    spodem) wystarczy grubsza/podwójna kreska, czy muszę wziąć linijkę i
    długopis jednak? ;)

    "a dane z kolumn 7-15 zsumować."
    - zsumować za okres ... ? Czy to dotyczy "wpisów dokonanych w danym m-cu"?
    Bo biorąc pod uwagę ciągłość księgi w całym roku podatkowym, 'suma
    kolumny' dla mnie oznacza sumę od początku roku.

    "Wynikłe z podsumowania kwoty należy podkreślić."
    - podkreślasz "razem maj"?

    "Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca"
    - to sugeruje, że kolumny 7-15 powinniśmy zsumować za dany miesiąc. OK,
    tylko gdzie to wpisać? Jeśli stopka nie ma miejsca na to, to zostaje
    jedynie wykorzystać miejsce na 'zwyczajny' wiersz, tak jak to zrobili
    tutaj: http://malybiznes.pl/ksiegowosc/kpir_zakonczenie_mie
    siaca.htm

    "(Może) wpisać w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do
    miesiąca poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w
    poszczególnych kolumnach sumę od początku roku."
    - czyli to są te wiersze, które Ty robisz. Pytanie tylko o ich
    lokalizację, bo mi się wydaje, że to powinny być te 'zwyczajne'
    wiersze, których używa się np. do wpisywania kosztów, natomiast
    podsumowania wg wzoru ze 'stopki' strony to jest osobna historia.
    Zresztą gdybyś ich nie uzupełniał co miesiąc, tylko pod koniec roku na
    osobnej stronie zgodnie z 20 punktem objaśnień, to używałbyś właśnie
    takich zwyczajnych wierszy, dlatego wydaje mi się, że metoda
    przedstawiona pod tym linkiem, który dałem, jest prawidłowa.

    Trochę z innej beczki: par. 31 ("W razie prowadzenia księgi przy
    zastosowaniu technik informatycznych") - były już o tym dyskusje w
    archiwum, ale może coś się rozjaśniło od tego czasu; jeśli mój 'program'
    po prostu drukuje to, co mu wpiszę (mam szablon w LaTeXu, bo nie chciało
    mi się długopisem wypełniać nazw i adresów kontrahentów), to też podpada
    pod te przepisy? Dla jasności: nie mam niczego, co musi być "nie później
    niż w dniu następnym" księgowane, całość sprzedaży fakturowana i zasady
    biura rach., komp mi robi za maszynę do pisania. Czytałem całe to
    http://www.grupy.egospodarka.pl/prowadzenie-KPiR,t,8
    4126,8.html

    I dalej technicznie - co znaczy 'zbroszurowana'? To, że wkładam do
    jednej koszulki i trzymam w segregatorze pewnie nie wystarczy, czyli mam
    co miesiąc wyrywać stare zszywki i zszywać całość na nowo?

    >> 3. FV za telefon:
    >> wystawiona: 14.08
    >> nadana: 16.08
    >> wpłynęła: 22.08
    >> płatność do: 28.08
    >>
    >> opłaty naliczone w okresie rozliczeniowym 14.07-13.08 - na to składają
    >> się rozmowy wykonane w tym czasie oraz przedpłata za okres 14.08-13.09
    >> (czyli abonament płatny z dołu po prostu).
    >
    > Abonament płatny z góry nie z dołu.

    No, no.

    > Rejestry VAT prowadzisz miesięczne a nie roczne. I ważne jest do
    > którego mieiąca wpiszesz a nie z jaką datą.

    To miło.

    >> b) KPiR: przypomnę że memoriał, więc mam zachować chronologię. Rzecz w
    >> tym, że tutaj konkretnej daty sprzedaży (zdarzenia gospodarczego) nie
    >> ma, a poza tym stosuję wyjątek 'chyba że ujęcie nie było możliwe' -
    >> dostaję tę fakturę zawsze po dwudziestym; chyba celowo wysyłają tak
    >> późno, bo dzięki temu nie muszę rozbijać rozmów na poszczególne
    >> miesiące, a tylko część abonamentową (przedpłaty) dotyczącą miesiąca
    >> następnego przerzucam do przodu (samo nazwanie abonamentu przedpłatą
    [...]
    > Przede wszystkim przy KPiR memoriałowym konieczność rozbijania kosztów
    > dotyczy tylko przełomu roku, a nie miesięcy w jednym roku (sprawdź -
    > napradę tak jest w ustawie).

    Hmmm. Ale to i tak wolę sobie rozbić, nie będę musiał robić wyjątku dla
    grudnia.

    > nie spotkałem się z kimkolwiek komu US robiłby problemy z powodu nie
    > rozbicia kwoty 100 zł na dwa lata.

    > Więc radzę ci nie przesadzaj. Jeśli chcesz być całkiem dokładny to
    > rozbijaj na lata rozmowy wg billingu, a abonament wg ilości dni. Jak
    > nie masz billingu to się nie przejmuj rozmowami. I jeszce raz powtarzam

    Billing mam, ale zawsze po dwudziestym i zawiera rozmowy w cenie
    abonamentu, więc tego akurat nie mam jak podzielić.

    > w każdym wypadku mało istotne jest co wpiszesz w kolumnie 2. Liczy się
    > przede wszystkim czy wpiszesz we właściwym okresie.

    Dzięki za uspokojenie.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Pala

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1