  • Data: 2003-01-03 19:13:03
    Temat: Re: KPR - kilka pytań
    Od: "D.A." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik D.A. <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:auvnqh$puj$...@n...tpi.pl...

    > Otoz zaplata z konta bankowego na konto bankowe, zaplata znakami oplaty
    > skarbowej - to rozliczenie bezgotowkowe. Wplata na konto odbiorcy np. za
    > posrednictwem poczty lub banku (idziemy do okienka, placimy pieniazki + 1%
    > prowizji :( ) to rozliczenie gotowkowe, jak sama nazwa wskazuje placimy
    > gotowka.
    > Mysle, ze ta definicja obowiazuje nadal. Mogl zmienic sie przepis ale
    zasada
    > jest ta sama. W tej chwili nie przytocze podstawy prawnej, nie mam dostepu
    > do zrodel ale sprawdze i napisze.

    Sprawdzilem co nastepuje:

    M.P. z 1998r., nr 21, poz. 320
    ZARZĄDZENIE PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO
    z dnia 29 maja 1998 r.
    w sprawie form i trybu przeprowadzania rozliczeń pieniężnych za
    pośrednictwem banków.

    § 2. 1. Za pośrednictwem banków są przeprowadzane rozliczenia pieniężne
    między stronami rozliczenia, jeżeli przynajmniej jedna strona rozliczenia
    (dłużnik lub wierzyciel) posiada rachunek bankowy.
    2. Rozliczenia pieniężne przeprowadza się gotówkowo lub bezgotówkowo.

    § 3. Rozliczenia gotówkowe przeprowadza się czekiem gotówkowym lub przez
    wpłatę gotówki na rachunek wierzyciela.

    § 5. Rozliczenia bezgotówkowe przeprowadza się w jednej z następujących
    form:
    1) polecenia przelewu,
    2) polecenia zapłaty, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2,
    3) czeku rozrachunkowego.

    Pozdrawiam

    D.A.