  • Data: 2009-08-03 19:07:07
    Temat: Re: KPIR
    Od: zlotawy <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sie, 20:54, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Nie jestem specjalistą, ale ja tam wszystko księguję z datą sprzedaży.
    > Z datą otrzymania to chyba niewłaściwie jest, bo to kiedyś był jakiś taki
    > płacz i zgrzytanie zębów jak ktoś wystawił fakturę na 100 tysięcy netto i
    > miał 22 tysiące waty do zapłacenia, a klient go olał i nie zapłacił. A 22
    > tysiące trza znaleźć....

    No wlasnie znalazlem cos takiego:
    "Ustawa o VAT przewiduje także szczególny moment powstania obowiązku
    podatkowego, dla dostawy towarów w systemie wysyłkowym, w której
    zapłata jest dokonywana za zaliczeniem pocztowym. Obowiązek podatkowy
    w VAT powstaje wówczas w momencie otrzymania zapłaty (art. 19 ust. 13
    pkt 6) ustawy o VAT). Ten szczególny moment powstania obowiązku
    podatkowego dotyczy w praktyce wszystkich tych podatników, którzy
    dokonują wysyłki towarów a zapłata jest uiszczana przez klienta w
    momencie odbioru towaru."

    http://www.vat.pl/obowiazek_podatkowy_w_vat_a_sprzed
    az_przez_internet_komentarz_vat_inte_3499.php

    > Żadna. Pomijając to, że to chyba nie jest sensowne, to po lewej stronie masz
    > daty z PKPiR a nie rejestrów Vat. Daty do rejestrów masz po prawej stronie
    > okna.

    nie za bardzo zrozumialem prawde mowiac.

    > A to na pewno dobrze, o ile wiem tam się księguje jakieś odsetki bankowe, a
    > nie sprzedaż usług.

    tam ksiegowalem przychod przeznaczony na wysylke poczta polska.
    w kolumnie "sprzedaz towarow i uslug" zas przychod ze sprzedazy
    towaru.

    zlotawy