  • Data: 2009-08-03 18:54:38
    Temat: Re: KPIR
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 sierpień 2009 20:36
    (autor zlotawy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak:
    <6...@r...go
    oglegroups.com>):

    > Tworzac konta kpir nalezy wybrac rodzaj rejestru VAT.. no i sam nie
    > wiem co z dlugiej listy wybrac... roznice jednowyrazowe w opisie.

    No ale znaczące. :D

    > Zajmuje sie sprzedaza poprzez sklep internetowy, towar mam
    > opodatkowany 22% stawka VAT.

    No to zapewne do zakupów rejestr nr 5 a do sprzedaży rejestr nr 1

    > Druga watpliwosc:
    > Wiem, ze gdy wyslam towar 29.07 i czekam na pieniadze poprzez
    > zaliczenie pocztowe, to do kpir wpisuje z data wysylki towaru 29.07, a
    > do VAT z chwila otrzymania przekazu np. 03.08.2009.

    Nie jestem specjalistą, ale ja tam wszystko księguję z datą sprzedaży.
    Z datą otrzymania to chyba niewłaściwie jest, bo to kiedyś był jakiś taki
    płacz i zgrzytanie zębów jak ktoś wystawił fakturę na 100 tysięcy netto i
    miał 22 tysiące waty do zapłacenia, a klient go olał i nie zapłacił. A 22
    tysiące trza znaleźć....

    > W Malej Ksiegowosci ksiegujac w kpir podaje sie date dokumentu i date
    > wpisu do ewidencji. Moze ktos mi napisac, ktora data to 29.07 a ktora
    > to 03.08.2009?

    Żadna. Pomijając to, że to chyba nie jest sensowne, to po lewej stronie masz
    daty z PKPiR a nie rejestrów Vat. Daty do rejestrów masz po prawej stronie
    okna.

    > Trzecia sprawa:
    > Jesli pobralem od klienta pieniadze na koszty wysylki to tez
    > umieszczam je na fakturze. W excel wpisywalem to w kolumne "Pozostale
    > przychody" w tym samym rekordzie co sama sprzedaz.

    A to na pewno dobrze, o ile wiem tam się księguje jakieś odsetki bankowe, a
    nie sprzedaż usług.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)