  • Data: 2014-02-02 21:42:58
    Temat: Re: Jeszcze więcej cud podatków od premiera Tuska (PO)
    Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-01 09:30, Shrek pisze:
    > A mi coś mówi, że jako liberał naczytałeś się o krzywej Laffera. Która
    > ma tylko jedną wadę - jest równie wirtualna jak "wolny rynek",
    > "Liberalny polityk" itp. Wiadomo jedynie co się dzieje w punktach 0 i
    > 100% - czyli tych co ich w praktyce nikt nie widział.

    Zgadza się nikt nie wie gdzie jest optimum. Ale mamy już własne
    spostrzeżenia. Kilka (kilkanaście?) lat temu, nie pamiętam już jaki to
    był rząd, ale gdy obniżono akcyzę na papierosy wpływy do budżetu
    wzrosły, a spadł przemyt ze wschodu. Obniżono akcyzę na alkohol -
    produkcja na Słowacji drastycznie spadła tak drastycznie, że mieli
    problem z dopięciem budżetu. Warto by z tych doświadczeń skorzystać.

    (A skąd wiesz że liberał?)