  • Data: 2004-12-14 23:26:46
    Temat: Re: Jakie podać PKD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Dec 2004, Maddy wrote:

    > + tester napisał(a):
    [...]
    > + > > A co masz wpisane we wpisie do ewidencji?
    > + > >
    > + > Opisowo - nie mam PKD w EDG(wtedy nikt ode mnie tego nie chciał).
    > +
    > + No to musisz dopasowac takie PKD żeby pokryly całą wpisaną działalność.

    No... nie da się.
    Chyba że umiesz ;) - co dać pod "eksport import" i jak wpisać PDK,
    jeśli wpis opisowy był po przekroju innym niż czyni to PDK, na
    przykład "sprzedaż i naprawa czegoś tam" ? :) (wiem, PKD nakazuje
    "naprawę tego co się produkuje lub sprzedaje" zaliczyć do "sprzedaży
    lub produkcji", ale sama idea problemu... patrz "...i eksport" :))
    Przecież skreślenie takiego "...i eksport" to już ZMIANA, a WPIS
    ma zawierać TYLKO to co w PKD... :)

    > + W regonie masz tylko działalnośc podstawową dla celów statystycznych.
    > + To chyba oczywiste że we wpisie będzie tych kodów więcej.

    Zakładając poprawność stanowiska "mojego" US, to na przykładzie
    72. można bez problemu wykoncypować że może być na odwrót :)
    - że ktoś ma w EDG tylko "72" zaś w GUS wymienione 2 lub 3
    podgrupy szczegółowe "bo reszty prawie nie wykonuję" :)
    (przypomnę iż kilkakroć wyrażałem stanowisko że wpis w GUS
    dot. działalności podstawowych powinien być AKTUALNY, i aczkolwiek
    dla typowej 1-osobowej DG wpływ na błąd określenia klasyfikacji
    dochodu narodowego jest pomijalnie mały... to jakaś kara tam
    zdaje się jest :]).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)