  • Data: 2005-07-04 09:41:21
    Temat: Re: Jakie dane na pieczątce i fakturze ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Jul 2005, it was written:

    >+ Nabycie samochodu wymusza nabycie gaśnicy,
    >+ ale posiadanie firmy nie wymusza posiadania pieczątki

    Nie wymusza.
    Posiadanie np. firmy też nie wymusza posiadania np. samochodu.

    >+ a idąc dalej posiadanie pieczątki nie wymusza teksu na niej.

    A to już twoje zdanie :)
    Przetłumacz sobie powyższy (twój) tekst tak: "posiadanie firmy
    nie wymusza posiadania samochodu". I dopisz co jest "tym samym"
    w odniesieniu do powiedmy homologacji gaśnicy... twoim zdaniem.

    JEST PRZEPIS że samochód ma mieć gaśnicę.
    JEST PRZEPIS że firma posługując się pieczątką ma na niej
    ujawnić REGON. Co tu jest trudnego ?

    >+ Celem pieczątki jest ułatwienie wpisywania danych a nie uwiarygadnianie
    >+ petenta.

    Nie jest. I co z tego ?

    >+ To że urzędnicy tak ją traktują to tylko jeszcze jeden dowód na ich
    >+ chorobe.

    Owszem, jest chore. I wielokroć protestowałem przeciwko poglądom
    jakoby "pieczątka miała być". Albo jakoby "cokolwiek uwiarygodniała".
    Z "traktowania przez urzędników" nic nie wynika. W odróżnieniu od
    'traktowania' przepis o REGONie jest - a że 'traktowany' równie
    niepoważnie to już inna sprawa.
    Jak to niemiecki parlament uzasadniał niewprowadzenie zakazu
    dzwonienia ze "zwykłych" komórek przez kierującego ? "Przepis
    nie będzie przestrzegany a ludzi nie należy uczyć że można nie
    przestrzegać przepisów", tak ? ;)
    No to mamy kilka takich przepisów ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd