    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki forumlarz NIP1 czy NIP3
    Date: Sun, 29 Apr 2007 11:07:22 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail d...@s...precz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Skladam roczny pit i poniewaz zmienilem miejsce zamieszkania to
    > skladam go do innego US niz w roku poprzednim. Prowadze rowniez DG i
    > jest ona zarejestrowana pod adresem "nalezacym" do starego US.
    > Rozumiem ze powinienem zlozyc formularz NIP ale nie bardzo wiem ktory.
    > Co prawda NIP1 jest dla osob prowadzacych DG ale ja nie zmienilem nic
    > zwiazanego z DG (dg ciagle podlega pod "stary" US i tam place podatki
    > i wysylam VAT-7), tylko miejsce zamieszkania, a to jest istotne w PIT
    > od dochodow osobistych. Pytanie ktory formularz NIP mam dolaczyc do
    > PIT-36 ?

    jak na mój gust, to powinienes zlozyc NIP-1 ale w "obowiazujacym US" czyli
    tam gdzie prowadzisz DG.
    A W PIT-36 mozesz ewentualnie w adnotacjach napisac ze DG prowadzona na
    terenie tego i tego US, choc pewnie i tak maja cie juz w jakiejs ewidencji,
    bo przeciez składałes PIT-5.

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert