  • Data: 2007-01-23 21:46:05
    Temat: Re: Jak to zrobić legalnie bez zakładania DG?
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak> szukaj wiadomości tego autora

    Lipas wrote:

    > A co to znaczy "na Zaliczenie" ...?

    No jakiś studencina czy inny taki potrzebuje kawałek kodu w C++ (wiem
    że
    to naganne tak pomagać w 'produkcji' wybrakowanych inżynierów/magistrów
    i kajam się za to)

    > Każda osoba bez zakładania działalności może zatrudniać inne
    > osoby i rozliczać podatek (np. sprzątaczki, opiekuntki, itp).
    > Wszystko jest możliwe, ale najpierw przedstaw cele takiego
    > postępowania, to potem może ktoś coć sensownego doradzi.
    > Jesli jednorazowo wykonałes komuś prywatnie
    > "program/grafikę/tekst/inne" to przyjmij zapłatę i po
    A na jakiej podstawie, bo nie mogę się nigdzie doszukać takiego
    przepisu?

    > Odpowiadając: istnieje wiele dróg, ale zbyt mało danych,
    > żeby coś podpowiedzieć...
    Chodzi konkretnie o to że jest Zleceniobiorca, który ma etat a ponadto
    wykonuje dodakowe "roboty" ( poprostu dorabia, pisząc programy czy
    usiłując coś rysować itp.)
    - wykonuje takie czy inne umowy dzieło/zlecenie dla różnych firm i
    innych podmiotów o osobowości prawnej
    - czasami* chciałby wykonać zlecenie od osoby fizycznej (ten
    przysłowiowy student) pozostając w zgodzie z prawem

    *powiedzmy 5-8 zleceń na półroku

    Jeśli jest to możliwe to potem rozliczam się z takiego dochodu jako
    'innego' czy jakoś inaczej ?

    ZauraK