  • Data: 2004-09-15 21:03:08
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Sep 2004, pisarz wrote:

    >+ > > > Jak ponad 1000 zł to PCC się należy (i ty go wtedy płacisz).
    >+ > > Dlaczego? Sam mi posuwałeś paragrafy na niepłacenie PCC !
    [...]
    >+ z ustawy o PCC
    >+ Art. 2.
    >+ Nie podlegają podatkowi:
    >+ ...
    >+ 4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron
    >+ z tytułu dokonania tej czynności
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ano. Pokaż gdzie w ustawie VAT jest opodatkowanie przy *krajowym
    zakupie*... opodatkowana (lub zwolniona) jest tylko sprzedaż :)

    >+ Czy to podlega pod handel nieruchomościami?

    A nie nie.
    Tu to ustawodawca postanowił łupnąć podatnika tak żeby iskry
    leciały - i VAT i PCC.
    Już się zastanawiałem czy to jest zgodne z dyrektywami Unii, bo
    wydaje mi się iż gdzieś widziałem komentarz że nie dopuszcza się
    jednoczesnego opodatkowania podatkiem obrotowym i VAT (niezależnie
    od zobowiązania krajów członkowskich do wycofywania podatków
    obrotowych czy jakoś tak).
    Jak PCC nie jest "obrotowy" to ja nie wiem czy coś innego jest :>
    No ale mnie to chwilowo nie dotyczy, to odłożyłem teoretyzowanie
    (i szukanie aktów) "na później" (znaczy: przepisy się prędzej
    zmienią :>) !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd