  • Data: 2003-12-03 09:06:40
    Temat: Re: Jak to jest z kosztami przesyłki na FV (VAT, KPiR) ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Dec 2003, Mirek wrote:
    [...]
    >+ > Primo: ty nie rozróżniasz VAT 0% od VAT zw ?
    >+
    >+ zgadza sie, nie rozrozniam bo nie wiem co do VAT zw !

    No to mamy kłopot.
    Może "standard" ? Weź, zapodaj w groups.google -> zaawansowane
    grupę *.podatki oraz tekst "VAT zw OR zw. OR zwolniony"

    >+ > To (wyjątkowo) coś ci poradzę: przejdź się z papierami do jakiegoś
    >+ > doradzcy/biura podatkowego na konsultacje.
    >+
    >+ tak tez zrobie , liczylem na pomoc najpierw tutaj, widze jednak ze slepo :(

    Chyba przyjmujesz złe założenia: przecież za to co zrobisz odpowiadasz
    ty. Jeśli ty *nie wiesz* co robisz, to udzielając ci odpowiedzi na
    być może niewłaściwie postawione pytanie można cię posłać (w sposób
    niezamierzony, nieświadomy i nieoczekiwany) prosto w łapki wydziału
    karnoskarbowego US. Tego chcesz ?
    Moje "odesłanie" miało inny, najwyraźniej nie odczytany przez ciebie
    podtekst: jeśli nie masz pojęcia czym różni się 0% od "zw" VAT, to
    być może masz stosik *innych* błędów z których nie zdajesz sobie
    sprawy.
    Wiesz czym zaczęła się (oprócz powitania) moja pierwsza wizyta
    w takim biurze ? Od komentarza dotyczącego pierwszej linijki
    w KPiR: "a remanent początkowy to gdzie Pan wpisał ??" :)
    BTW: gdzie wpisałeś remanent początkowy ? ;)

    [...]
    >+ > Prostej odpowiedzi chyba nie ma :(, to co chcesz zrobić to byłaby
    >+ > refaktura.
    >+
    >+ Pytanie bylo dosc proste.

    Z tego nie wynika że istnieje prosta odpowiedź :] Pytanie
    o kwadraturę koła też jest banalnie proste :)

    >+ pozycje na FV
    >+
    >+ 1. Toawar x - wartosc netto 40PLN - VAT 8,8PLN - wartosc brutto 48,8PLN
    >+ 2. Przesylka Poczta Polska - wartosc netto 6PLN - VAT 0PLN - wartosc brutto
    >+ 6 PLN
    >+
    >+ Razem : 54,8PLN
    >+
    >+ Czy tak jest prawidlowo ?

    Nie wiem czy zauważyłeś, są rzeczy co do których istnieją spory.
    Twoje pytanie jest najwyraźniej jedną z takich spraw !
    Dlatego piszę że "prostej odpowiedzi nie ma".
    Są dwa (sprzeczne) stanowiska:
    - całość jest jedną "usługą sprzedaży"[1], świadczoną przez ciebie
    i należałoby wliczyć w cenę wszystkie koszty
    - można tak zrobić, szczególnie jeśli oferta jest tak sformułowana
    ("wartość towaru: 8,80zł plus koszty wysyłki").
    Wybierz sobie... :)

    BTW: jakbyś już zastosował refakturę, to VAT od usług pocztowych
    jest "zw" właśnie. Napisz czy już dotarłeś do różnicy między
    "0%" a "zw" :), rozpisywał się nie będę - bo jak sam popatrzysz
    to więcej szczegółów po drodze zgarniesz :)

    Streszczenie: "VAT płacą naprawdę ci co są z VATu zwolnieni" !

    [1] - pojęcie występuje ustawie o VAT. To nie mój "wynalazek" :),
    to ustawodawca najpierw rozróżnia "sprzedaż towarów" od "sprzedaży
    usług" żeby później owe pojęcia wymieszać :), mnie do tego
    nie mieszać !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)