  • Data: 2002-05-27 14:01:53
    Temat: Re: Jak rozliczyc przelew z zagranicy?
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Pawel" <...@...com> wrote in message news:acrpve$pk5$1@news.tpi.pl...
    > To jeszcze raz ja. Napisalem eleganckie streszczenie problemu:
    >
    > Firma majaca siedzibe w Danii zleca osobie prywatnej z Polski napisanie
    > programu komputerowego. Obie strony podpisuja sporzadzona w jezyku
    > angielskim umowe, opisujaca warunki zlecenia. Firma wyplaca wynagrodzenie
    > tytulu tejze umowy w postaci przelewu na konto zleceniobiorcy. W tytule
    > wplaty podana jest nazwa zleceniodawcy, oraz opis zlecenia, ktorego wplata
    > dotyczy. Konto utrzymywane jest oczywiscie w polskim banku.
    >
    > - Czy nie wiaza sie z tym jakies niebezpieczenstwa?
    > - Czy jest to w pelni legalne?
> [...]
    AFAIK wygląda to tak, że ze strony polskiego prawa nie ma przeszkód, żeby
    firma z zagranicy Cię zatrudniła - jest to rodzaj umowy o dzieło (w związku
    z tym dobrze że na piśmie). Podatek płaci zawsze pracodawca - zleceniodawca
    według przepisów i stawek określonych u siebie w kraju (tam też płaci).
    Tobie wystawia cos w rodzaju ichniego PIT-u (przychód, koszty uzyskania,
    dochód, zapłacony podatek). Pomiędzy Danią a Polską jest umowa o
    zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu więc rozliczasz ten przychód w rocznym
    PIT. Jest tam rubryka - przychody osiągnięte za granicą. Osiągnięty przychód
    przelicza się na złotówki .... Szczegółowo traktuje o tym ustawa o pdoof -
    polecam lekturę ;-)
    Darek