  • 1. Data: 2002-05-26 23:09:29
    Temat: Jak rozliczyc przelew z zagranicy?
    Od: "Pawel" <...@...com>

    To jeszcze raz ja. Napisalem eleganckie streszczenie problemu:

    Firma majaca siedzibe w Danii zleca osobie prywatnej z Polski napisanie
    programu komputerowego. Obie strony podpisuja sporzadzona w jezyku
    angielskim umowe, opisujaca warunki zlecenia. Firma wyplaca wynagrodzenie z
    tytulu tejze umowy w postaci przelewu na konto zleceniobiorcy. W tytule
    wplaty podana jest nazwa zleceniodawcy, oraz opis zlecenia, ktorego wplata
    dotyczy. Konto utrzymywane jest oczywiscie w polskim banku.

    - Czy nie wiaza sie z tym jakies niebezpieczenstwa?
    - Czy jest to w pelni legalne?
    - Kto i w ktorym kraju placi podatek?
    - Jesli zleceniobiorca w Polsce, to jak to rozliczyc (PIT?) i w jakim
    terminie (pod koniec roku?) oraz do kiedy odprowadzic podatek i w jakiej
    wysokosci?

    - Czy brak umowy w formie pisemnej cos by tu zmienil?
    - Jak to wyglada w przypadku innych krajow UE i USA?

  • 2. Data: 2002-05-27 14:01:53
    Temat: Re: Jak rozliczyc przelew z zagranicy?
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "Pawel" <...@...com> wrote in message news:acrpve$pk5$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > wysokosci?
    >
    > - Czy brak umowy w formie pisemnej cos by tu zmienil?
    > - Jak to wyglada w przypadku innych krajow UE i USA?

    AFAIK wygląda to tak, że ze strony polskiego prawa nie ma przeszkód, żeby
    firma z zagranicy Cię zatrudniła - jest to rodzaj umowy o dzieło (w związku
    z tym dobrze że na piśmie). Podatek płaci zawsze pracodawca - zleceniodawca
    według przepisów i stawek określonych u siebie w kraju (tam też płaci).
    Tobie wystawia cos w rodzaju ichniego PIT-u (przychód, koszty uzyskania,
    dochód, zapłacony podatek). Pomiędzy Danią a Polską jest umowa o
    zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu więc rozliczasz ten przychód w rocznym
    PIT. Jest tam rubryka - przychody osiągnięte za granicą. Osiągnięty przychód
    przelicza się na złotówki .... Szczegółowo traktuje o tym ustawa o pdoof -
    polecam lekturę ;-)
    Darek

  • 3. Data: 2002-05-27 22:15:30
    Od: "JFK" <j...@p...fm>

    > Pomiędzy Danią a Polską jest umowa o
    > zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu więc rozliczasz ten przychód w
    rocznym
    > PIT.

    a jak jest w przypadku Niemiec?

    Pozdrawiam
    Johan

  • 4. Data: 2002-05-28 05:41:39
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    Szczegółowo traktuje o tym ustawa o pdoof -
    > polecam lekturę ;-)
    > Darek

    tak sie nazywa ta ustawa? o pdoof???a co to znaczy?
    Basia

  • 5. Data: 2002-05-28 09:56:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    >+
    >+ tak sie nazywa ta ustawa? o pdoof???a co to znaczy?

    o Podatku Dochodowym od Osób Fizycznych.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-28 11:51:01
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    o kurcze! :-)))))
    dzieki :-))
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 7. Data: 2002-05-29 14:33:03
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "JFK" <j...@p...fm> wrote in message

    > rocznym
    >
    > a jak jest w przypadku Niemiec?
    >
    > Pozdrawiam
    > Johan

    Nie pamiętam wszystkich krajów, z którymi Polska ma takie umowy podpisane,
    ale Niemcy są tam na pewno - Dz.U. nr 31 z 1975 r., poz. 163 i Dz.U. nr 1 z
    1982 r., poz. 1 prawdopodobnie z późniejszymi zmianami (dotyczącymi
    likwidacji NRD i RFN i powstania Niemiec)

    Darek