eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem? › Re: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
  • Data: 2007-02-16 14:13:24
    Temat: Re: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box) szukaj wiadomości tego autora

    Przyklad
    Umowa o prace. Dla mnie 3000zl(netto) to koszt dla pracodawcy ok. 5400zl(?).
    Jak obliczyc ile zarobie wykonujac ta sama prace ale na zasadach
    samozatrudnienia (DG) zakladajac, ze pracodawca(zleceniodawca) bedzie
    ponosil takie same koszty jak w przypadku umowy o prace, czyli ok. 5400zl?

    ________________
    ciach

    Na etacie wyglada to tak (zakładając, że sie nie pomyliłam):

    Wynagrodzenia etatowych
    Pracownik Pracodawca
    Brutto 4521,86
    Składki ZUS 846,04 931,96
    Zdrowotne 330,82
    Podatek 345
    Pracownik dostaje do ręki 3000,00

    Razem pracownik kosztuje 5453,82

    z własną DG musisz zapłacić ZUS - w tej chwili minimum 757,34 (plus
    opłaty w banku) oraz podatek od kwoty około 4800 zł (no chyba że
    nabijesz sobie jakies koszty), w wysokości 773 zł (ulgi nie liczę w tym
    przypadku). "Na czysto" zostaje więc wyraźnie więcej, bo jakieś 3900
    złotych...

    Bożena