  • Data: 2005-06-27 12:30:50
    Temat: Re: Jak obliczyć limit VAT ?
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Makro" <t...@t...com> napisał w wiadomości
    news:d9oqk1$7b$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy ktoś mógłby mi przybliżyć jak obliczyć limit VAT ? Chciałbym rozpocząć
    > DG (sklep internetowy) i na razie nie chcę wchodzić w VAT,
    > podobno limit VAT liczy się proporcjonalnie - do dni czy miesięcy?
    >
    > Jak przekroczę taki mini limit miesięczny lub dniowy to od razu wpadam w
    > VAT??
    >
    > 43 800/6 ( na 6 bo DG od lipca) = 7300zł miesięcznie - czyli jak większy
    > obrót miesięczny to od razu VAT ?

    Odpowiadam na podstawie instrukcji z US
    Jesli prowadzisz sprzedaż od 01.07.2005 czyli do końca roku zostało ci 184
    dni
    184 / 365 * 43800 = 22080zł
    W momencie jak osiągniesz ten próg to następną złotówkę musisz opodatkować
    VAT.
    NP w lipcu sprzedaż = 22000 bez VAT
    w sierpniu 100 zł to te 20 już trzeba opodatkować
    to nie jest limit w proporcji do dnia czy miesiąca tylko w proporcji do
    okresu prowadzonej sprzedaży
    Pamiętaj o terminach rejestracji na VAT z ewentualną utratę prawa do
    zwolnienia.
    MB