    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak nie zapłacic VATu?
    Date: Mon, 19 May 2003 08:32:15 +0200

    Użytkownik >waldemar< napisał:
    > Prowadze od listopada 2002r DG /handel/, KPiR jestem VATowcem. Okazuje sie
    > ze prawdopodobnie za miesiac maj bede musial odprowdzic po raz pierwszy
    > podatek VAT.
    > Jak legalnie i uczciwie zrobic by nie odprowadzac go do kasy US.

    Nie da sie nie odporowadzac VATu. Mozna co najwyżej troche opóźnić jego
    zapłatę. VAT nigdy nie jest Twój. Jezeli nie zapłacisz go do US to
    zapłacisz kontrahentowi. Nie ma trzeciej drogi.
    VAT to nie są Twoje pieniądze więc legalnie nigdy u Ciebie nie zostaną -
    Ty tylko pośredniczysz w ich przekazywaniu.

    VAT finansuje ten kto nie może go sobie odliczyc, w wiekszości
    przypadków odbiorca końcowy, wszyscy w łańcuszku którzy moga go sobie
    odliczać tylko przekazuja pieniądze z ręki do ręki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl