  • Data: 2015-04-07 10:08:41
    Temat: Re: Jak często rachunkować dzieła?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Apr 2015, Liwiusz wrote:

    > Za zlecenia niewykonane też nie musisz płacić.

    Mam wątpliwości.
    Jeśli zleceniobiorca "dołożył staranności", to po prawdzie można mu
    zmniejszyć wynagrodzenie o to "co oszczędził", ale wynagrodzenie
    mu się należy, tak jakby zrobił to co miał.
    IMVHO w przypadku zlecenia, z p. widzenia zleceniodawcy, najbezpieczniej
    jasno zapisać jaka jest regulacja na wypadek niewykonywalności zlecenia
    (znaczy niewykonania "bez winy zleceniobiorcy").
    IMVHO, jako że zlecenie może być nieodpłatne, można przewidzieć
    zastrzeżenie na brak wynagrodzenia (w takim przypadku), za zwrotem
    faktycznie poniesionych kosztów.

    Ale nie jest to "by default"!

    pzdr, Gotfryd