    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Informacja do Urzędu - spółka małżeńska
    Date: Fri, 20 Jan 2006 12:51:59 +0100

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:dqop19$c7p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Do 1 stycznia prowadziłem z małżonką działalność w tzw. spółce
    > małżeńskiej. Teraz chce zostać osobą współpracującą a małżonka będzie
    > nadal prowadzić działalność bo to ona była zarejestrowana dla potrzeb VAT.
    > Czy muszę informopwać o tym mój US. Wymyśliłem że napisze do Naczelnika:
    >
    > W związku z wejściem w życie art. 68 ustawy z 2 lipca 2004 r. Przepisy
    > wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (DzU nr
    > 173,poz. 1808) informuję że od dnia 1 stycznia 2006 r. zaprzestaje
    > prowadzenia działalności prowadzonej na imię obojga małżonków, zwanej
> [...]

    Coś się późno obudziłeś, bo o różnych opcjach rozwiązywania tzw. "spółek
    małżeńskich", jak też o problemach z tym związanych pisała prasa fachowa już
    ze dwa lata - od czasu, gdy zaczęto te spólki wykreślać z ewidencji. Dużo
    wobec tego można by na ten temat dywagować, ale na chwilę obecną to mam
    jedno pytanie - jak jesteście teraz zarejestrowani w gminnej ewidencji
    dział. gosp. Czy ty zostałeś wykreślony , a pozostał tylko wpis żony, czy
    też są oba wasze odrębne wpisy? A jeżeli zostałeś wykreślony, to nie piszesz
    żadnej literatury do US, tylko masz na to urzędowy papier NIP-3, gdzie
    podajesz termin zakończenia działalności zgodny z decyzją o wykreśleniu z
    ewidencji i tyle.
    Dodatkowo mogę cie odesłać do artykułów z Rzepy np. z 2005-01-11, czy też z
    dnia wczesniejszego.
    Pozdr. Graszka