    From: "majura" <m...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ile czasu ma US na odpowiedz ?
    Date: Wed, 12 Jun 2002 17:05:12 +0200
    Sender: m...@f...onet.pl@decy.mw.mil.pl

    | Czy ktoś z szanownych grupowiczów się orientuje ?
    | Czekam na odpowiedź od 22.05 i już zaczyna mnie to denerwować.
    | Ponoć jest gdzieś napisane: 14 dni, ale czy to obowiązek, czy łaska ?

    Z Ordynacji podatkowej:

    Art. 125. § 1. Organy podatkowe powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko,
    posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.

    § 2. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień,
    powinny być załatwiane niezwłocznie.

    i jeszcze...

    Art. 139. § 1. Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania
    wyjaśniającego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w
    ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy niniejszej
    ustawy stanowią inaczej.

    § 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na
    podstawie dowodów przedstawianych przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia
    postępowania.

    § 3. Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później
    niż w ciągu 2 miesięcy od dnia otrzymania odwołania przez organ odwoławczy.

    § 4. Do terminów określonych w § 1 - 3 nie wlicza się terminów przewidzianych w
    przepisach prawa podatkowego dla dokonania określonych czynności, okresów
    zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo
    z przyczyn niezależnych od organu.

    ...a życie sobie

    Nie znam rekordów, ale znam sprawę (zaznaczam, że błahą), która ciągnęła się 1,5
    roku

    pozdrawiam
    majura