  • Data: 2009-07-07 21:29:11
    Temat: Re: Hazard przez internet prawo i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jul 2009, Liwiusz wrote:

> [...]

    Jak nie jest, kiedy mi wychodzi że jest!

    Właśnie nie!
    To wygląda na ... hm... nie wiem jak to nazwać.
    Ale ma bardzo formalny cel o którym było dalej: - złodziej jest
    zobowiązany do zwrotu tego co ukradł, więc byłoby "nieetyczne"
    jakby panstwo najpierw ukr.. zabrało podatek, bo musiałoby oddać!
    Przepis jest IMVHO jasny.
    I nie bez powodu US "nie dawał wiary" podatnikom, którzy starali
    się usilnie aby udowodnić, że dolary mieli w poduszce już
    w latach 70., trzymane właśnie "w poduszce", bo otrzymane
    wbrew prawu :)

    Nie, prostytucja nie jest przestępstwem, więc nie może
    być wyjątkiem ;) (co innego stręczycielstwo)

    > Dla przykładu w art. 10 ustawy o podatku dochodowym jest wymienione co jest
    > źródłem przychodu i działalności przestępczej póki co tam nie ma.

    Za daleko czytasz :)

    No i nie na darmo daaawno temu oberwałem (bodaj od Maddy) za
    nierozróżnianie zwolnienia z podatku przyczyny, zwolnienia z podatku
    podatnika oraz niepodlegania :> (po prawdzie przy VAT to było,
    ale dotyczy wszystkich podatków).

    Pod "inne przychody" podlegają tylko takie przychody, które
    *w ogóle* podlegają pod podatek dochodowy.
    Taka darowizna na przykład - nie podlega.
    I przychód z kradzieży też nie chce (podlegać) :)

    Tu:
    +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być
    przedmiotem prawnie skutecznej umowy,
    ---

    > Zresztą w przypadku kradzieży i jej wykrycia, zazwyczaj następuje obowiązek
    > zwrotu świadczenia, dlatego o dochodzie trudno tutaj mówić.

    Właśnie.
    Co nie zmienia faktu że sam *przychód* w ogóle nie podlega.

    Oczywiście można podyskutować, czy ew. przychodem jest brak zwrotu
    świadczenia, czyli teza że będzie to nieodpłatne świadczenie,
    ale IMVHO do "nieodpłatności" potrzebne byłoby DOBROWOLNE
    zrzeczenie się żądania zwrotu wartości ukradzionej.
    A w przypadku przedawnienia tej dobrowolności może być
    brak.
    Ani kradzież, ani przedawnienie nie są skutkiem *umowy*.
    Dochodowy więc "nie podpada"...

    > Już prędzej spodziewałbym się opodatkowania darowizny darmowych obiadów
    > i noclegów w więzieniach (oczywiście po stawkach wartości rynkowych - jak
    > w hotelu) i obciążania nimi pensjonariuszy tychże zakładów. Aż dziwne, że
    > jeszcze żadnemu urzędasowi to do głowy nie przyszło.

    A nie podpada to pod ten sam art.2.1.2?
    Wyżywienie więźnia nie może być przedmiotem umowy, bo wynika
    z ustawy. Nie można (również) na podstawie umowy iść do więzienia,
    aby dostać ustawowe wyżywienie :D

    pzdr, Gotfryd