  • Data: 2005-07-22 17:03:39
    Temat: Re: Handel w UE - pierwsze kroki
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:3f37.00000194.42e125f7@newsgate.onet.pl...
    > Dziekuje za szybka odpowiedz, mam jeszcze jedno pytanie.

    > Czy jest mozliwosc odliczenia takiego VATu (np. kontrahent nie jest
    > zarejestrowany jako podatnik VAT-UE)?

    Nie masz możliwości odliczenia VATu "zagranicznego". Odliczasz tylko VAT od
    polskich faktur (czyli jak masz odpowiedni samochód to tankujesz w Polsce
    żeby odliczyć VAT od paliwa, niemieckiego nie odliczysz).
    Jeśli prowadzis DG to zarejestruj się na NIP-UE - to jest bardziej opłacalne
    bo wtedy VAtT jest dla ciebie neutralny. W przeciwnym wypadku podnosisz
    koszty.

    Pozdrawiam
    MB