    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gospodarka magazynowa przy DG i KPiR
    Date: Thu, 20 Feb 2003 23:21:23 +0100

    On Thu, 20 Feb 2003, Stopek wrote:
    >+ W artykule <b32a78$pck$1@atlantis.news.tpi.pl> Łukasz Kaliński napisał(a):
    [...]
    >+ > I uwzgledniasz to w rozliczeniu rocznym:
    >+ > dochód=przychod - zakupy towarow - wydatki + remanent koncowy - remanent
    >+ > poczatkowy.[...]
    >+ Aha... Jasne, kapuje. Natomiast ciekawi mnie jeszcze, w jaki sposob to
    >+ musi byc powiazane ze sprzedanymi produktami/uslugami? Jesli w ciagu
    >+ roku naprawie piec zasilaczy komputerowych i sprzedam trzy urzadzenia za
    >+ w sumie 1000 zl, a materialow zuzyje za 900 zl

    Czyli 100zł czystego zysku do opodatkowania ? Nieźle :)

    >+ wykazujac w remamencie
    >+ koncowym 0, to nikt sie nie przyczepi? To oczywiscie przypadek
    >+ ekstremalny, chodzi mi ogolnie o to, czy nie musze udokumentowac na co i
    >+ do czego zuzylem te materialy?

    Hm...

    >+ I czy remament poczatkowy jest po prostu przeniesieniem remamentu
    >+ koncowego z poprzedniego roku?

    Tak !

    >+ Zapytam inaczej - czy trzeba napisac
    >+ papier o remamencie poczatkowym i wpiac sobie do dokumentacji?

    Zajrzyj do rozporządzenia. Gdzieś tam widziałem "w dwu
    egzemplarzach" ;) i obowiązkowo "zakończono na pozycji..." ;)
    No i rozumiem że wiesz, iż jest obowiązek wpisywania remanentu
    do KPiR ? Nie, *nie* sumujesz go, ale *gdzieś* w KPiR musi być !

    Gdzie ? "inne propozycje - kolumna 'inne'[16]", przykładowo :)

    pzdr, Gotfryd
    (z wnioskiem formalnym: przeczytaj to @#$%^& rozporządzenie ! Warto.)