eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFormularz SD-Z2 złożony po terminie - jak się wybronić? › Re: Formularz SD-Z2 złożony po terminie - jak się wybronić?
  • Data: 2013-05-13 21:48:36
    Temat: Re: Formularz SD-Z2 złożony po terminie - jak się wybronić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 May 2013, Zygmunt wrote:

    > A czy może teraz odrzucić darowiznę i zwrócić ją na konto?

    Primo, nie widzę szans na uznanie "działania wbrew woli".
    Znaczy nie tylko grupowicze nie uwierzą, że obdarowany NIE CHCIAŁ
    tych pieniędzy, skarbówka też ;)
    Pół roku po wpływie się obudził... coż... ;)
    Secundo, jakakolwiek darowizna lub nieodpłatne świadczenie
    w przyszłości wyzwoli oczywiste pytanie: "co się zmieniło,
    że TERAZ tej darowizny chce".

    > Czy 6 miesięcy to za długo na taką decyzję?

    IMO po pierwsze trzeba by uważać, czy taki ruch nie stanowi
    okazji do jakiegoś innego podatku :]
    Udowodnienie, że choć część (grosz może być) z *tych* pieniędzy
    został użyty stanowi np. podstawę do uznania że to był "na pewno"
    depozyt nieprawidłowy, opodatkowany jak pożyczka.
    Zwracam uwagę na "np.", bo nie wiem co tam jeszcze da się
    wymyśleć.

    pzdr, Gotfryd