    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fiskus AD 2007 :)
    Date: Mon, 26 Nov 2007 22:39:45 +0100

    On Mon, 26 Nov 2007, mvoicem wrote:

    > Chyba ci się wydaje. Z tego co na grupie opowiadali to REGON może dostać
    > wspólnota mieszkaniowa lub rada rodziców, a NIPu nie.

    Ja tylko wKF: wspólnota może dostać NIP. Niekiedy.
    :)
    Zajrzyj do ustawy, może być stroną umów, więc może osiągnąć przychód
    i mieć obrót, a wtedy staje się podatnikiem (nic to, że zwolnionym
    *zarówno* z VAT jak i CIT, ale pełną uproszczoną księgowość musi
    prowadzić).
    Niemniej RR jest wzorcowym przykładem :) a i całkiem sporo małych
    wspólnot które nikomu nic nie wynajmują też NIPu nie dostanie (!)
    (z powodu braku czynności opodatkowanych właśnie).

    pzdr, Gotfryd