    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Firmy informatyczne a prawo patentowe
    Date: Wed, 26 Jan 2005 12:16:20 +0100

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 26 Jan 2005, Pawel Kierski wrote:
    > [...]
    >

    > ...AFAIR tak.
    > Powiedzmy iż urzędnik mógłby się upierać że "sprawdził ale opisu
    > takiego patentu nigdzie nie znalazł" ;)
    > Co powiedzieć na opatentowanie (tym razem AFAIK w USA) "koła Elizeusza" ?
    > Opis liczy kilka tysięcy lat... co z tego że mało kto przed
    > przeczytaniem o patencie zadał pytanie "a o co chodzi" ? :)
    > To co najwyżej było "odkrycie" - ale nie "wynalazek".
    > Tak samo z patentowaniem DNA - np. DNA konkretnych ludzi.
    > Czysty idiotyzm. Niby co - patentujący *stworzył* owo DNA ?

    Problem w tym że w wiekszości krajów na ziemi paten/wyłącznośc na
    nazwę/whatever otrzymuje ten który pierwszy złozy wniosek. Oczywiście
    mozna taki patent zaskarzyc/oprotestowac itp ale to juz jest po fakcie
    dokonanym.

    W Polsce też tak jest. Na początku lat 90-tych było parę spraw w kwstii
    zastrzeżenia nazw adids, puma, IBM i cos jeszcze rzez cwanych polskich
    przedsiębiorców - bo te koncerny nie zadbały na czas o ochrone nazwy w
    Polsce. Zdaje sie że wygrały wszystkie sprawy ale porcesy były długie i
    kosztowne.

    Maddy czekająca nerwowo na nasteone posiedzenie radu UE ds. rolnictwa i
    rybołóstwa... bo to ostatnio się okazuje najwłaściwsze miejsce dla
    głosowania europejskich przepisów o patentowaniu "idei
    programistycznych", pieniądze simensa i m$ są wazniejsze niż demokracja.
    I tak ma wygladac ta wymarzona Unia Europejska? To ja wysiadam, prosze
    zatrzymac pociąg!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813