eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFirma z Polski, zakup towaru w Czechach, dostawa towaru w Czechach a sprawa VAT › Re: Firma z Polski, zakup towaru w Czechach, dostawa towaru w Czechach a sprawa VAT
  • Data: 2010-03-08 09:40:45
    Temat: Re: Firma z Polski, zakup towaru w Czechach, dostawa towaru w Czechach a sprawa VAT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Ziemba" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    Czy możemy to rozważyć na przykładzie?
    Dystrybutor z Czech sprzedał mi towar za 1000 CZK netto.
    Towar wysłał bezpośrednio do odbiorcy w Czechach. Naliczył koszt dostawy 25
    CZK Naliczył na fakturze 20% podatku VAT (wyszło 1224 CZK brutto).

    Sprzedaję towar firmie Czeskiej za 1500 CZK netto. W cenę towaru wliczam
    koszty dostawy.

    Rodzą się pytania:
    1. Czy mam/mogę podatek VAT 20% z faktury zakupowej odliczyć na deklaracji
    VAT do US (lub innej deklaracji).

    -----------------
    To nie jest polski podatek, nie odzyskasz go w naszym kraju.
    Są przepisy, które umożliwiają odzyskanie podatku zapłaconego w innym kraju
    UE, ale przyznaję, że niewiele więcej wiem na ten temat. Musiałbyś zasięgnąć
    języka w Czechach.
    -------------------

    2. Czy na fakturze sprzedaży mam naliczyć podatek VAT 20%,
    -----------------
    Absolutnie nie. Przecież w RP nie obowiązuje taki PTU ;)
    Wystaw fakturę bez podatku.
    --------------------

    czy też
    zastosować klauzulę "The buyer is obligated to pay a VAT tax, Art27,
    ust.3, pkt 2, ust4, pkt.3" i sprzedać w cenie netto.
    Sprzedaj w cenie netto.
    Przepisy, które tu przytaczasz, zostały skreślone z ustawy. Zresztą i tak
    Ciebie nie dotyczyły. Brak opodatkowania Twojej transakcji w RP wynika z
    art.22 ust.1 pkt 3.

    Pozdr,
    m.w.