eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFirma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ? › Re: Firma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ?
    From: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Firma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ?
    Date: Tue, 23 Aug 2005 13:22:12 +0200

    > Patrzę tak po ustawie (VAT)...
    > Bo na zdrowy rozum powinno być jak piszesz.
    > Gdzie skrył się przedemną :) przepis pozwalający odliczać VAT od paliwa
    > przez "normalnych handlarzy" paliwem ?
    > Owszem, zdaję sobie sprawę z różnic przy refakturze :) - ale skoro
    > są przepisy dot. zakazu odliczania VAT:
    >
    > Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    > nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    > [...]
    > 3) paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych
    > do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych,
> [...]
    Hmmm nie wiem czy kontroler US siega do umow, ale moze powstac watpliwosc
    prawidlowego ujecia rabatu w ksiegach podatkowych w czesci dotyczacej
    refakturowanego paliwa (rabat za paliwo refakturowane nie powinien IMHO byc
    KUP). Moim zdaniem latwiej bedzie otrzymac bonus na koniec roku, ktory
    zostanie opodatkowany jak przychod. Ale te watpliwosci, sa grubymi nicmi
    szyte.

    Pozdrawiam
    LG