eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFirma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ? › Re: Firma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ?
  • Data: 2005-08-22 20:45:20
    Temat: Re: Firma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Aug 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Paweł" <P...@w...pl> napisał
    >
    > W ogolnosci przeciwskazan nie dostrzegam. Chyba ze istnieja jakies szczegolne
    > uregulowania odnoszace sie do refakturowania paliwa, czego nie przypuszczam.

    Patrzę tak po ustawie (VAT)...
    Bo na zdrowy rozum powinno być jak piszesz.
    Gdzie skrył się przedemną :) przepis pozwalający odliczać VAT od paliwa
    przez "normalnych handlarzy" paliwem ?
    Owszem, zdaję sobie sprawę z różnic przy refakturze :) - ale skoro
    są przepisy dot. zakazu odliczania VAT:

    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    3) paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych
    do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych,
    o których mowa w art. 86 ust. 3 i 5;

    ...to mnie martwi w owym zapisie brak sformułowania "wykorzystywanych
    *przez podatnika*".
    Jakby gdzie leżał przepis w rodzaju "nie dotyczy towarów handlowych"
    to wskażcie gdzie się ukrył - bo wniosek że każde z kolejnych ogniw
    handlu paliwem musi naliczyć VAT i nie może odliczyć jest nielogiczny,
    a z kolei od brzmienia zapisu znoszącego zakaz odliczania VATu
    od paliwa którym się handluje może IMO zależeć czy przy refakturze
    też da się z niego skorzystać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)