  • Data: 2008-02-11 20:50:23
    Temat: Re: Film a osoba prywatna
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chyba nie załapałeś :)
    > Właśnie tym co piszesz uzasadniam swoją (krytyczną) tezę.
    >
    > Jeszcze raz:
    > - płytki "czyste" nie podlegają "przymusowi kasy"
    > To jest Twój "prund"
    > - płytki nagrane podlegają "przymusowi kasy"
    > I to jest to, co dostarczasz klientowi...
    > ...i teraz:

    No w twoim ujęciu tak. W moim ujęciu "sprzedajesz" klientowi usługę
    nagrania na jego płytkach.

    > Ano właśnie.
    > Nikogo nie obchodzi, ze został użyty "prund", bo nie dostawa "prundu"
    > jest celem usługi, tylko ów "zmodulowany sygnał".

    Ależ (patrząc z twojego ujęcia :) ) tenże zmodulowany sygnał to jest
    właśnie prund. Czyli skoro celem jest dostarczenie zmodulowanego sygnału to
    jednocześnie celem jest dostarczenie prundu. O nieco mało energonośnych
    parametrach.

    > W przypadku opisanym przez Tristana też nikogo nie obchodzi, ze
    > został użyty poliwęglan (lub nienagrane płytki), bo klient dostaje
    > w efekcie *nagrane płytki*. Z licencją :>
    > Podlegające "przymusowi kasy"...

    No to w przypadku kablówki klient dostaje zmodyfikowany prąd.

    Czyli ty widzisz w tym nagraną płytkę z licencją (na co ja mówię że musisz
    też widzieć prąd w kablu),

    zaś ja widzę usługę nagrania treści na płytkę oraz dostarczenie sygnału
    telewizyjnego.

    Inny przykład (ciutkę bardziej wprost i odpowiedni):

    Jest sobie koleś typu artysta złota rączka. Bezvatowiec i bezkasowiec.
    Przychodzi do niego klient ze złotą bransoletką i prosi żeby na niej
    wyrył/wygrawerował/cośtam jakiś malunek.

    Ten graweruje/ryje, generalnie nanosi jakiś wzorek na bransoletkę. Mówi 50zł
    się należy i oddaje bransoletkę klientowi. Pytanie: czy tuż przed oddaniem
    bransoletki klientowi powinien zarejestrować się do VATu i założyć kasę
    fiskalną?

    p. m.