    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktury zaliczkowe
    Date: Thu, 25 Nov 2004 17:20:20 +0100

    On Thu, 25 Nov 2004, Johnny wrote:

    >+ Dnia Thu, 25 Nov 2004 10:27:23 +0100, Maddy napisał(a):
    >+
    >+ > Czekaj, Ty się NAS pytasz jak sie umówiłeś z kontrahentem????

    No, tekst był niezły :)
    [...]
    >+ hmm...
    >+ 1) najwazniejsza dla mnie sprawa to sposob wystawienia faktury zaliczkowej

    "Skrócony kurs podatnika VAT część pierwsza
    1. Powodem opodatkowania moze być wydanie towaru. Poza innymi przypadkami
    szczególnymi opisanymi w 176 artykułach ustawy o VAT tudzież kilkuset
    paragrafach rozporządzeń do ustawy do 7 dni od wydania towaru powinna
    być wystawiona faktura i jest to JEDYNY warunek ogólny
    2. Drugim powodem opodatkowania jest przyjęcie zaliczki; faktura
    powinna być wystawiona do 7 dni *od przyjęcia zaliczki* i jest
    to JEDYNY warunek ogólny; pozostałe warunki szczegółowe są do
    znalezienia w 176 art. ustawy tudzież paragrafach rozporządzeń
    wykonawczych
    3. Jak zaszło 2. to dla całości lub części zapłaty ujętej w 2.
    nie stosuje się powodu opodatkowania ujętego w 1"

    Może być ? :]

    >+ 2) sprawa tego kiedy mam wydac towar kontrahentowi jest poboczna, chcialem
    >+ po prostu zapytac czy istnieja jakies regulacje prawne na ten temat, w
    >+ kontekscie faktury zaliczkowej i przyjmowania zaliczek

    *w przypadku ogólnym* - nie ma, bo to *przyjęcie zaliczki* jest
    powodem obowiązku wystawienia faktury. Towar może być za rok
    albo wcale. Pieniądze mogą być zwrócone (powód do wystawienia
    f-ry korygującej), przeznaczone na inny cel (korekta jak poprzednio)
    lub "przepaść u dłużnika" (to Skarb Państwa już wziął co swoje
    i nic więcej go nie interesuje :>).

    >+ 3) ja fizycznie zadnego towaru kontrahentowi nie wydaje, ja po prostu
    >+ jestem programista i staram sie dodac mozliwosc wystawiania faktur
    >+ zaliczkowych w swoim programie. I idzie mi bardzo mozolnie, bo ciezko mi
    >+ zrozumiec teksty pisane jezykiem formalnym - takie jak ustawa a np.

    To pisz wyraźnie o co chodzi. Inaczej zawsze grupowicze będą
    ROFLować :)

    >+ - jak sie wystawia te faktury zaliczkowe?

    ...normalnie... :) - oczywiście nie licząc tych przypadków szczególnych
    ujętych w pozostałych 176 artykułach oraz paragrafach....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...