  • Data: 2011-06-10 12:49:25
    Temat: Re: Faktury w Euro
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    tomek wrote:

    > To jeszcze pytanie ile jest na tych różnicach kursowych do ugrania,
    > bo jeśli własnej godzina pracy to np. 100zł, to może nie warto bawić
    > się w lifo i fifo tylko na bieżąco przewalutowywać

    To zależy od skali w jakiej to się odbywa.
    Ja się w takie rzeczy nie bawię: pozamykałem walutowe rachunki w DG
    a na złotówkowych mam polecenie stałe przewalutowania po wpływie
    mimo, że 99,9% moich wpływów/przychodów jest w walucie.
    Ale czasem do mnie dzwonią z banku (jak kwota większa) i pytają czy
    chciałbym
    ponegocjować kurs. W zasadzie nie mam nic do gadania, ale jak podjadę do
    banku i podpiszę
    papierek, że kurs negocjowany, to dają mi te 2-3 grosze więcej.
    Ja dla tych kilku stówek jestem w stanie podjechać i złozyć podpis.
    Dlatego jeśli on ma saldo 1000EUR i się zacznie bawić w fifo/lifo
    to mu wyjdzie kilka zł w prawo czy w lewo (a podatkowo mniej niż 1zł),
    ale jak ma obrót w dziesiątkach
    tysięcy, to bym przemyślał sprawę.

    Niektórzy śpią źle jak nie uporządkują sobie spraw ochrony środowiska,
    a ja nie zasnąłbym, gdybym zrobił podatkowo coś choćby trochę niezgodnie :-)